Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettifokus
Läst 2160 ggr
Jess89
0

Förbättra bloggande

Här har ni medlemmar chansen att ge förslag på hur bloggande iFokus kan bli ännu bättre. Det kan vara precis vad som helst, vi är öppna för alla förslag.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Juliaammouri]
0

mer tävlingar mer tips om design och sånt.försök håll bloggandeifokus aktiv!

Jess89
0

#1 Är det några speciella tävlingar du tänker på?

Är det någon speciell bloggportal som du vill ha mer tips till? Tycker nämligen att det har blivit lite väl mycket om blogg.se. Därför har vi nu valt att skriva om lite andra Bloggportaler eftersom att alla inte bloggar på blogg.se

Tack för dina åsikter!

[Juliaammouri]
0

typ årets blogg sen kan man skriva alla Bloggportaler och vad som är nack och fördelar med dom

Jess89
0

Vi har påbörjat vad som är för och nadelar med Bloggportaler, men det har inte blivit färdigt.

[Juliaammouri]
0

okej Glad

bamse6311
0

Jess89.

Jag har min blogg på blogger/blogspot.

Har inte sett så mycket om den portalen här på iFokus och skulle gärna få mer tips och ideér om blogspot.

Har inte bloggat så länge och när jag började så använde jag ett kort tag WP men är glad att jag snabbt gick över till blogspot.

Kunde egentligen nada när jag börja de blogga och hade inte en susning om vad html var och vad det där ccs är har jag fortfande ingen som helst susning om.

Som tur var så hittade jag ganska snabbt till www.fixadinblogspot.se samt www.fixadinblogg.se som är sidor som jag starkt kan rekommendera.

FixaDinBlog skriver om alla blogportaler medan FixaDinBloggSpot precis som namnet antyder bara skriver om blogspot.

Jag har fått enormt mycket hjälp med min blogg på båda dessa sidor. Det är Annelie som startat båda men det finns många både tjejer och killar.

Nåväl, mitt önskan är att kunna läsa mer om blogspot även här på iFokus.

Hälsningar,

Bertil

Jess89
0

#6 Ett stort tack för din åsikt! Vi jobbar på att skriva artiklar om olika Bloggportaler. Det har blivit för mycket kring blogg.se. Kanon bra att du har hittat sidorna och fått hjälpen ändå. Glad

beem
0

Så glad jag blir att det kanske blir mer blogspot här. Jag har känt mig i minoritet för jag har ju märkt att det mest är blog.se som gäller här.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Pelle Långlös
0

Skall se vad jag kan åstakomma med blogger (blogspot).

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

beem
0

# 9 Låter bra.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

monstermash
0

Saknar ni någonting på sajten nu som ni skulle vilja ha en artikel om eller så?

Zorro_Tiger
0

Jag tycker ni borde lägga ut en artikel om olika program man kan göra headers i och lite tips om det m.m :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Jess89
0

#12 Det finns redan en artikel om olika redigeringsprogram där man kan göra headers.

http://bloggande.ifokus.se/articles/4fafa922d3b4fd0315001a6c-gratis-redigeringsprogram?articles-3

Finns även en artikel om bildredigerssidor(slipper att ladda hem program till datorn)

http://bloggande.ifokus.se/articles/4fc35919d3b4fd635d006766-gratis-online-bildbehandling?articles-3

monstermash
0

#12 - Är det någonting du tycker fattas i artiklarna ovan (i #13) som du vill ha en artikel om?

Zorro_Tiger
0

#14 Har inte kollat artiklarna änn men skricer när jag gjort det :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[_Fisken_]
0

Angående att "uttrycka sig på Internet"….har ni provat dropbox? Den har en public-mapp i "molnet" som speglas på din hårddisk. Sen kan du använda nästan vilket program som helst att bygga upp din sida med. Bara det går att spara eller exportera till en websida. Spar hela paketet till Dropbox/publicmappen på din HD. Gärna under en egen folder. Sen syncas den automatiskt upp till "molnet" av Dropbox och blir tillgängligt. Ganska läckert. Friheten är ju ganska stor sen eftersom du använder installerade program att göra sidan med. Att sen dela med sig av länken dit är en annan sak.