Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggtjänster-och-sidor
Läst 1438 ggr
[WX5]
0

En nyfiken fråga?

Varför använder så många Blogg.se när det är så mycket strul med den sajten? Är det inte bättre att använda någon annan sajt som är stabilare. Risken är ju att man tappar en massa Läsare som inte orkar med några blogg.se-bloggar.

Flört

Fralice
0

Blogg.se har de snyggaste namnen enligt mig! :)

[Maine]
0

Har haft samma tanke. När jag går in på blogg.se, så tycker jag att hela startsidan är plottrig och "ungdomlig". Inget för mig.

[Tan-chan]
0

Har också funderat samma. Personligen tycker jag inte om att läsa blogg.se-bloggar för att det kan krångla så hemskt mycket ibland. Jag hade inte haft det tålamodet som de flesta blogg.se:are verkar ha. Cred!

[Maine]
0

#1  Snyggaste namnen? Nu hänger jag inte med..

Moa-16
0

Så mycket tycker jag inte det krånglar, och läsarna påverkar det ju inte(?) Tycker trots allt att blogg.se är bäst, går att designa hur man vill! Skulle aldrig byta pga att det krånglar lite någon dag i månaden :)

iAlexri
0

Skrattande Jag förstår inte heller vad #1 menar med 'snyggaste namnen'.

-----------------------------------------

Min tanke-depå: Rökpaus

Besök Designa Din Blogg's Hjälpforum om du behöver hjälp med din bloggdesign.

[WX5]
0

Jag tror #1 menar att ordet blogg.se ser snyggare ut än tex bloggplatsen.se i webbnamnet. Flört

Moa-16 Jag läser om detta strul ganska ofta så nån dag i månaden tror jag inte på. Eller så finns det olika servrar där en strular hela tiden. Flört

[Maine]
0

#7  Och jag tror att #1 menar att de snyggaste bloggnamnen finns där.

Fralice, du kan väl förklara så vi slipper spekulera! Flört

Moa-16
0

#8 Men man väljer ju bloggnamn själv, så hon måste nästan mena att "blogg.se" låter snyggare än tex bloggplatsen som #7 skriver. Ska vi satsa pengar? ;)

[WX5]
0

Håller med dig Moa-16. Man väljer ju sitt eget namn.

[Maine]
0

#8  Nej nej, sånt larveri sysslar jag inte med. Detta är ett diskussionsforum. Ska man slå vad hela tiden när folk har olika åsikter/tolkningar? Obestämd

Moa-16
0

Haha, jag menade såklart inte allvar >.<

[Maine]
0

#12  Ok, men att ens skriva det ser lite barnsligt ut. Men jag menar inget illa med det, vet att många gör så, men det är bara inte min melodi. Flört

Moa-16
0

#13 Blir så tråkigt om allt ska vara på blodigt allvar hela tiden, livet blir så trist då men ja, du får ju tycka vad du vill.

[Maine]
0

#14  Nejdå, jag tar inte livet på blodigt allvar, det är bara vissa fraser som jag reagerar på, men jag får väl skylla på min ålder, jag börjar ju bli lastgammal. Flört

mrztigger
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag har haft blogg.se i 4 år och hade svårt att lämna men övergav den sajten för blogspot.

ENBART för att blogg.se inte funkar!! det går inte att snabbt lägga upp ett inlägg via telefonen och det tar evigheter att ladda upp kort.

när vi såg att blogspot hade en app (varför inte blogg.se skaffar en när de lovat rätt länge vet jag inte) så bytte vi sajt

men har man bloggat ett tag på samma ställe så är det lite tveksamt at byta. får man med sig alla Läsare? orkar man lära sig ngt nytt? etc..

kan även hålla med om vad hon menade med att blogg.se låter snyggare, det är dessutom kortare och enklare att skriva. me nsom sagt, sajten funkar ju inte!!

man måste ju hänga med i smartphone-eran Tungan ute

[WX5]
0

Precis det finns ingen app som det finns till Blogger. Därför bytte jag med. Tungan ute

Em--ma
0

blogg.se är lätt att komma ihåg samt att det ser stilrenast ut på namnet till skillnad från andra bloggpalatsen och vafasen dom heter. Och bloggportalen(?) har ju hela bloggen full med reklam. På blogg.se kan man göra exakt hur man vill med sin bloggdesign.
sen väger dom bra delarna av blogg.se upp dom dåliga delarna.

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Maine]
0

Självklart använder man den bloggtjänst man är nöjd med, tycker bara att det verkar ha varit mycket strul på blogg.se

Jag testade den tjänsten innan blogger, och det var inte alls min grej. Glad

[WX5]
0

Jag vill gärna ta bort "min" reklam men jag har iget svenskt abonnemang så jag kan köpa bort reklamen så det få finnas kvar. Tycker också att det är tråkigt med reklam. (Helst vill jag en egen som jag kan styra över)

mrztigger
0

jag hade massa reklma i min blogg på blogg.se. tänker inte betala för att ta bort det heller och jag kan tycka att man kan göra det mesta med alla Bloggportaler, bara man är haj på det där med html koder (vilket jag INTE är)

men blogg.se har som sagt usel mobilbloggning..

helst hade jag haft råd att betala för .se eller .nu :P

[WX5]
0

Nä alla sajter kan man inte fixa med koderna såsom blogg.se. Flört

mrztigger
0

ok. som sagt, jag har ingen koll i över huvud taget utan tycker att man för det mesta kan ändra lite hur som Tungan ute

Anfa
0

Eftersom jag älskar att sitta med bloggdesign så tycker jag att blogg.se är lämpligast, älskar att koda Flört

riiffen
0

Håller med #5 Glad

medarbetare på allergier.ifokus .

Fralice
0

Haha okej nu slipper ni spekulera mera! Skrattande

Menar att ex. kefi.blogg.se är snyggare än: kefi.devote.se ENLIGT MIG.

Aldrig märkt av krångel, tror jag bloggat i något år.

[Maine]
0

Lite lustigt, jag har aldrig haft problem förut med att logga in på Blogger, men idag har det hänt flera gånger Skrattande

mrztigger
0

jag vet! nu har det vart  så på morgonen två dagar i rad.. typiskt Obestämd

[Maine]
0

#26  Eftersom du skrev "de snyggaste bloggnamnen" så var de lite svårt att veta att du menade: det snyggaste bloggnamnet. Det blir stor skillnad när man lägger till och drar ifrån en bokstav Flört

#28  Ja, nu är detta inte så vanligt, men om det återkommer, då vette fasen om jag inte byter. Det är inte kul om det krånglar för mycket.

Fridaaaa
0

För mig krånglar blogg.se högst 1 gång/månad, väldigt sällan mer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mellliie
0

Jag håller med #18 Glad Sen faller ingen annan bloggportal mig i smaken, har testat WP men inget jag förstår mig på :p

Fiona
0

Visst krånglar det ibland men det är värt det. Tycker om att man kan designa så fritt, det är enkelt, deras startsida är både bra & snygg med mera. Har fastnat och vill inte byta helt enkelt ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Tan-chan]
0

Designa fritt kan man väl ändå på tex Blogger? Jag har liksom byggt en helt egen design från scrap liksom.

iAlexri
0

Jag instämmer med #33.

Designa fritt kan man även göra med Blogger och WP(om man nu kör WP via eget webbhotell). Men vissa verkar föredra Blogg.se och tror det är det enda alternativet där man har dessa möjligheter utan att ens ha provat andra.

fidojunior
0

Jag använder blogg.se för att jag vill kunna designa min blogg själv, visst kanske man kan designa på andra sidor också men på wordpress har jag för mig att det kostar för att få tillgång till hela kodmallen och på blogger verkar det inte som att man kan ändra helt fritt heller.

För mig krånglar det väldigt sällan så ser ingen anledning till att byta. Jag tycker även att själva utseendet på blogg.se är snyggare när det t.ex. gäller senaste inlägg, kategorier och arkiv.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Tan-chan]
0

#35: Vet inte vad du talar om när det gäller Blogger. Som sagt innan så har jag kodat hela min blogg själv från grunden, och jag använder Blogger. (^_^)

Dock är jag inte riktigt klar med den, men orkar inte ta tag i det. xD

Moa-16
0

#34 Men om man är nöjd med sitt bloggval, varför ska man byta och testa andra..? Förstår inte alls problemet x_x

[Tan-chan]
0

#37: Syftar nog på att det finns alternativ där ute. Att tex Blogg.se är inte det enda alternativet där man kan koda fritt och sånt. (^_^)

Fast kan dock hålla med om att [namn].blogg.se ser snyggare ut än tex mitt tan-chan.blogspot.com. Lättare att skriva också. Men själv föredrar jag Blogger. Har inte krånglat en enda gång för mig under mina 3,5 år som användare. (Förutom en gång, men det var mitt eget fel…)

Däremot har blogg.se krånglat med det ena och det andra hos mina vänner, så de bytte till Blogger också och är nöjda. Blogg.se har krånglat för mig med som inte är användare. Ibland har jag inte kunnat ladda sidan ordentligt, andra stunder har jag inte kunnat kommentera osv osv. Och jag är så pass datorkunnig att jag vet att det inte är fel på min dator.

Men som sagt: Har man inga problem med sitt val av bloggtjänst så spelar det ju ingen större roll.

[Eraj]
0

Använder blogg.se för att… ja, jag antar att jag helt enkelt blivit van. Har bloggat i snart fem år på samma blogg på blogg.se och jag upplever inte att det krånglar i någon större utsträckning. Jag uppdaterar visserligen inte fem gånger om dagen heller så jag märker av allt krångel, men jag överlever lite krångel ibland. :)

Kunde ingenting om kodning när jag började men knåpade ihop en helt egen design på någon dag. Hänger kvar på blogg.se för att jag själv inte gillar när folk byter adresser hit och dit varannan månad, för att jag är van blogg.se och för att jag är för lat för att byta. Flört

[Tan-chan]
0

#39: Instämmer att man ska gärna stanna där  man har börjat blogga. Tycker inte alls om att folk byter adresser hela tiden och hoppar fram och tillbaka i sitt bloggande. Man hänger liksom inte med i svängarna.

[Eraj]
0

# 40 Precis, man orkar liksom inte hålla koll när folk byter bloggar ofta. Det ska till att vara en mycket intressant blogg för att man ska behålla intresset efter fem flyttar på ett halvår. Det känns mindre seriöst på något vis.

Och tråkigt! Jag som bloggat på samma ställe i fem år har ju en hel dagbok på flera år. Byter man portal eller så riskerar man väl att inläggen "kommer bort" i flytten? Hellre hålla kvar vid samma gamla portal med lite krångel ibland, än att byta och riskera att mina inlägg från när jag slutade nian kommer bort. Glad

[Tan-chan]
0

¤41: Vad jag vet så kan man spara alla sina inlägg i ett visst fornat på datorn. Eller jag vet att jag har gjort det en gång för att testa, men detta var på min portal Blogger så. (Har använt mig av det i fyra år snart.)

Denna fil kan man sedan ladda upp på sin nya blogg. Eller man ska kunna göra det i alla afll. Äsch! Var så länge sedan jag testade så gar ingen aning. xD

[Eraj]
0

# 42 Haha, jag men nu vet jag ju att man kanske, eventuellt, kunde ha gjort det för fyra år sedan. Flört Nejdå, det går säkert att göra så. Har inte undersökt saken så noga, men det vore ju bra att kunna spara inläggen så man slipper bli av med alla vid en krasch eller liknande. Ska kolla up det! :)

[Tan-chan]
0

#43: Ja, precis. Funderar på det också om det kan vara bra att säkerthetskopiera allt.

MoaW
0

jag har inte haft strul med blogg.se, fast jag kan ju inte veta om andra har haft strul med min blogg.se blogg Flört

jag tycker att blogg.se är snyggaste domännamnet, om man nu inte har .se men jag har redan en .se, vill inte betala för två stycken som bara är för "skojs skull".

Och så tyckte jag att blogg.se var den snyggaste när jag skaffade blogg. Jag använder ju koder så då ser ju bloggen ut hur man vill, men jag tyckte att blogg.se hade minst och mest diskret reklam av de bloggar som jag tittade på, och dessutom ingen sån här inloggningsgrej högst upp som vissa har.

nu har jag väl mest blogg.se för att det är smidigast att inte byta.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

iAlexri
0

Minst och diskret reklam?

Blogg.se har väl mest reklam och den är inte direkt diskret.

Moa-16
0

#46 Finns det reklam på blogg.se? Måste jag ha missat O.o

[WX5]
0

Jo då det finns reklam. Mellan första och andra inlägget finns det reklam och samma sak mellan inlägget och kommenterarutan.

riiffen
0

#46 Blogg.se har bara en reklamruta på förstasidan och som #48 sa en på inläggssidan, på te.x bloggplatsen, devote finns mkt mer :)

medarbetare på allergier.ifokus .

[WX5]
0

#49 Det finns mycket mer på Bloggplatsen och Devote. Jag stör mig på min reklam men jag har inte ett svenskt mobilabonnemang så jag kan inte köpa bort reklamen.

MoaW
0

#46 av dom jag kollat på så har blogg.se minst störande reklam, ja

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Fridaaaa
0

#46 Blogg.se har inte mkt reklam.

MajaL
0

*Peppar-peppar*

Har haft flera bloggar tidigare + att jag har min nuvarande på blogg.se.

Jag har aldrig haft någon typ av problem. Tycker de funkar skitbra och som några ovan antytt, blogg.se ser snyggast ut att ha i webbadressen. Flört

Jag retar mig ofta på de andra sidornas reklam (kant högst upp exempelvis).

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[WX5]
0

Nä då det är inget fel på blogg.se så alla trådar som startas var och varannan dag så är det någe hitte-på-grej.

*ironi*

Fridaaaa
0

#54 Jag har haft problem max 2-3ggr under loppat av över 1 år. Så jag har inte prblem med det nej.

MajaL
0

#54 Inte för alla i alla fall.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Moa-16
0

"Min bloggtjänst är bäst, nej min" Börjar få lite den känslan x_x

maols
0

Jag har bloggat på blogg.se i många år och har aldrig upplevt något större krångel. Ibland kan det ta lite tid innan inläggen visas på bloggen, men det är inget som stör mig. Någon enstaka gång har jag haft problem med att ladda upp bilder men det är så sällan att jag knappast ser det som en anledning att byta portal.

Som många andra så måste jag också hålla med om, hur fånigt det än låter, så är det snyggare och framför allt enklare att komma ihåg blogg.se än blogspot, bloggplatsen och allt vad det nu finns. Om jag har fått tips om en blogg så måste jag alltid testa mig fram eller försöka söka efter den om det inte är en blogg.se blogg. De andra portalerna fastnar inte i mitt huvud och jag lyckas aldrig komma ihåg om det ska vara .se eller .com. Kanske för att jag är så van vid blogg.se och de flesta bloggar jag läser ligger där…

Och när det kommer till reklam, hur kan man säga att blogg.se har mycket reklam? Den märks ju knappt…däremot kan jag överväga att sluta läsa bloggar på t.ex. devote för att jag blir så irriterad av all reklam…

------------------------------------

http://maols.blogg.se

[WX5]
0

Snacka om att bli slura. Skrev ju IRONI men ingen hajade väl det. Obestämd

Ni skriver att ni inte har fel men var och varannan dag kommer det någon ny och skriver att det är problem med deras bloggar. Har knappt sett någon annan bloggtjänst/person som skrivit här inne så därför tog jag upp just blogg.se.

Kanske smartast att ha allt samlat i en tråd istället för att många skriver egna trådar om problem med blogg.se så kan alla hjälpa dom som kan eller bara skriva att man har samma problem osv.

iAlexri
0

Det var väldans vilket hallå i stugan det blev bara för att man yttrar sig angående Blogg.se. Det verkar dessutom som att definitionen av "mycket reklam" ter sig olika från person till person.

Jag personligen tycker att Blogg.se har mycket reklam + att deras driftunderhåll av servrarna inte lever upp till mina behov. Sedan är det väl upp till var och en vilken bloggplattform man väljer?

Vill folk blogga på Blogg.se så får de väl göra det. Berör mig inte ett dugg. Alla har vi ju olika tycke och smak.

maols
0

#60 Självklart är det upp till var och en! Alla har olika krav på vad man vill att ens bloggportal skall innehålla och erbjuda också.

Av ren nyfikenhet måste jag även fråga vad du anser vara "lite" reklam?

------------------------------------

http://maols.blogg.se

iAlexri
0

"Lite reklam" i mitt tycke är enbart en banner någonstans på sidan, helst i footer där den inte gör så mkt väsen av sig. Men när det måste visas reklam mellan varje inlägg, då känns det bara desperat.

[WX5]
0

Men nu är det inte mellan Varje inlägg utan bara mellan första och andra. Flört

MajaL
0

Personligen yttar jag mig bara i frågan. Själv har jag inga problem och jag tror det är väldigt varierande.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se