Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 290 ggr
Rita-S
0

Bloggengine på egen serverplats?

Nu ramlar då en gammaltant Nyfiken in på en för mig ny sajt, och är lite sådär allmänt nyfiken. 

Många har bloggar på färdiga Bloggportaler, där man till viss del kan förändra designet på den bloggen man skapat sig där. Jag hade min blogg länge på Blogspot exempelvis, tills jag tröttnade på begränsningarna där och emigrerade mina bloggar till min egen serverplats med egen blogg-engine. 

Det jag är lite nyfiken på är: 

Finns det andra här inne som har lagt in egen blogg-engine på en serverplats och sen mekar i hop bloggen helt från botten själv?

Om ja; Hvilken blogg-engine kör ni med då? Wordpress eller någon annan? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Pelle Långlös
0

De flesta härinne bloggar på blogg.se sen kommer nog både WP och Blogger.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

deeman
0

Lite åldrig tråd, men måste fråga #0

Går det att få eller översätta en bloggengine -sajt/blogg till svenska.
Så att det inte står posted by comment och date mm?  I så fall hur?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.

Rita-S
0

Man kan ändra i css-filen exempelvis, eller kolla om det finns språkpaket till den.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

deeman
0

Ok, har du någon sajt där du använder dig av blogengine man kan få se?

Rita-S
0

Jag har inte nån bloggengine-sajt nu men http://shailina.se/ exempelvis, eller http://shailina.se/Jul/ är två av mina bloggar
Nu kör jag ju egen bloggengine på eget domene och hela paketet så jag styr ju allt 100% själv, men jag bloggade på blogger/blogspot förut och hade allt översatt där med då jag ändrade i css-filen för min blogg där

deeman
0

ok, jag får prova…