Lite kritik och tips kanske
Hej alla underbara!
Skulle vara kul med lite kritik om vad ni tycker om min blogg :)
Skojigast för mig vore väl om ni orkade göra en liten plus och minus :)
Titta in jag bits inte :) http://fames.se/emmiieerixon/
Alldeles för stor header tycker jag. Sedan är headern en bra bit för högt i förhållande till resten av designen så att säga.
Minska ner på utropstecken, använd punkt istället där det ska vara det, blir trevligare att läsa då.
Fina bilder, bra med tips 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
på fames.se kan de inte vara mycket mindre och jag vill ha en fin kvalle på bilden så den är skarp och tilltalade helt klart en down side med fames.se att headern måste vara så stor :/
iaf tack för tips :)
Fin blogg , lätt att navigera sig runt. Dock tycker jag som ovan att headern är lite väll stor men det är i och för sig en smaksak.
Men du skriver ju att på fame måste headern vara så stor, så de kan du ju inte göra något åt. Sen tyckte jag också att det var segt att scrolla ner på sidan. Men de kanske bara är min dator som segar sig. Annars var de en fin blogg , keep up the good work.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits
kan vara det att mina bilder är ''stora'' och det blir mycket för din dator vad vet jag :) Tack iaf man gör väl så gott man kan :)
på fames står det:
Bilder bör vara minst 1170 pixlar breda. Föreslagen bredd, 1170 pixlar.
Vilket är ganska stort tyvärr :/
Ja, du kan ha den bredden och minska på höjden, det var nog det de menade. :)
går inte mindre då de kommer bli fula kanter på bilden :) är redan tyvärr lite kant efter att jag kapa den lite på höjd :)
Men du kan ju göra bakgrunden på headern genomskinlig. :)
#2 Aldrig använt fames så visste inte att man inte kunde ändra det.
Men man kan ha mindre headers med bra kvalité 😉 Men nu går det ju inte att ändra det i fames, synd faktiskt.
#8 Det går visst 😃
#9 Hon skrev ju att det inte går?
#10 På min fames går det.
#11 Läs om igen vad jag skrev. TS skrev att det inte går, så jag utgick från det, jag personligen har aldrig använt fames så jag vet inte.
Hon skrev att det blev bland annat fula kanter då och så.
Ja, då skrev jag att det gick. Eftersom att det går. :)
#13 Jag utgick från diskussionen som gjorts i tråden, inget annat 😉
#14 Okej 🙂
den är genomskinlig men jag la ett litet vitt ''dust'' typ bakom för att det inte skulle bli bara en platt text som bara hänger där och kapar jag mer så kapar jag på mitt vita fluff :) resten av bakgrunden är genomskinlig :) vad bråkar ni ens om ?
#16 Ingen har bråkat här, vet inte alls ärligt talat vart du har fått det ifrån? 🤔
JAHA nu klicka det! jo det går mindre men eftersom jag inte vill min text blir för liten så har jag den hellre stor som den är nu :) Personligen tycker jag det är snyggt det blir som ett omslag på en bok innan du börjar bläddra typ eller hur ska man säga…iaf storleken på sin header är smaksak och jag älskar min nog sagt om det :)
#17 ne men onödiga kommentarer då :)
#19 Handlar ju om vad som skrivits i tråden och ang headern så det tycker jag personligen inte att det är 🙂
#17 Säger som över, vi bråkade inte. 👋
ne ne men min tråd :) jag får väl tycka vad jag vill dessutom :)
Tycker din blogg är väldigt fin och jag gillar att hedern är så stor som den är i och med att det är mer som en text istället för en bild, om du fatta ;)
Men jätte fin blogg och stilren med egen stil. Plus från mig :D
tack så mycket Matilda :D