Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbörja-blogga
Läst 1543 ggr
[Flingans]
0

Börja blogga

Hej ! Nu är det såhär att jag ska börja blogga🙂! Men jag har ingen aning vilken blogg jag ska välja. Jag vet Wordpress och blogg.se .. Vilka mer finns? Vad är skillnaderna och plus/minus? Vad använder ni er av?

Jag har alltid undrat vilken http://fokis.se/ använder sig av🤔 ?

[Kakanbieber]
0

Man mst betala om man har som foki,misslisibell o dem.

Jag har bloggolatsen.se :)

ennycc
0

blogg.se tycker jag är bäst, jag tycker alla andra Bloggportaler är jobbiga att läsa på och har så långa namn.

Fridaaaa
0

Jag gillar blogg.se och wordpress med.

Plus & minus är svårt att säga då saker som är plus för mig kan vara minus för en annan och tvärtom. Man får testa lite vad man gillar 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Flingans]
0

Tack så mycket alla:) tror blogg.se får det bli. Men har en fråga till.. namnet på bloggen ex: fokis.se, kan man byta namn på sin blogg om man ångrar sig sen?

Fridaaaa
1

#4 Nej brukar man inte kunna göra utan man får göra en ny blogg och oftast går det att föra över det innehållet till den nbya bloggen

[Kakanbieber]
0

Jo det kan man visst! #5

Jag o min kompis hade flera olika namn för vi ångrade oss xD

Hundyohios, Kakan-Elvis och  Elivs-Kakan m.m bytte vi till :)

Man kan ialafall på bloggplatsen.se

Fridaaaa
1

#6 På blogg.se kan man inte det nej. Och inte på wordpress.
Inte på devote. Så bloggplatsen måste vara en av få som man kan det på i så fall (ogillar sidan så inte insatt i den). Men alla andra jag testat kan man inte det.
Och som jag skrev, man brukar inte kunna göra det, skrev alltså inte att det inte går alls.

[Kakanbieber]
0

Jag gillar inte blogg.se för det finns mest grejer på bloggplatsen men jaja.

TS du kan ändra namn på bloggplatsen.se :)

Fridaaaa
0

#8 Beror på vad man behöver😉 Många saker man kan lägga till på blogg.se, fixa osv.
(återigen, skriv vem du talar till!)

Magisk
0

JAg har testat en del.

Blogg.se: + man kan designa egen design, ingen limit på uppladdning av bilder, enkel

- inget namnbyte, tråkiga förinställda designer,

Blogger.com: + kan ändra ganska mycket och enkelt designen,

- väldigt rörigt nu för tiden, inget namnbyte

Wordpress.com: + många designer att välja mellan,

- rörigt i början, 3 GB som du får ladda upp bilder och annan media med, kanske inget namnbyte (ev en gång kommer inte ihåg), kan inte göra egna designer utan att behöva betala, mycket kostar här

Bloggplatsen.se: + enkel, ingen gräns på uppladdning av bilder, flera namnbyten,

- designeditorn är rörig och du ser inte resultatet förrän du sparat och sedan klickar in på din blogg, känns som det är väldigt mycket yngre personer som skriver här

Ja det var mina +/-

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Fridaaaa
1

#10 Jag har wordpress och det kostar ingenting.
Man kan lägga in desginer utan att betala, har jag gjort flera gånger.
Har den svenska sidan.

[Flingans]
1

#1 #10 tack så mycket!🙂

hmm okej jag känner att det får bli blogg.se just för att de är en av de största och enklare verkar det som.. men efter som bloggplatsen kan byta namn verkar det vara super ju.

Om jag nu väljer att i framtiden vilja byta namn då kan jag ta bort bloggen helt? och föra över allt det gamla på min nya blogg med det nya namnet? på blogg.se

Vi med djur
0

Hej, har du kommit igång med bloggen ännu, det vore kul att se hur den ser ut.

[Annet]
0

Jag bloggar på blogg.se tycker om den 🙂

[Flingans]
0

#13 nej det har jag inte verkar inte riktigt bli av, har så fullt upp.men vi får se hur det blir längre fram:)

Metnal
0

nu vet jag inte om någon skrivit det redan, men Foki hade förr wordpress, fast friköpt. så hon har det säkert fortfarande, varför ändra ett vinnande koncept? ;)

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

Fridaaaa
1

#16 Förstår inte riktigt? Varför skulle det vara ett vinnande koncept för att hon kör på det? Tror inte det har med att göra vilken portabel hon bloggar på 🙂

Metnal
0

Menar att wordpress är en sida med sånna oändliga möjligheter, både för bloggar, och hemsidor m.m. i gratisversionen kan man få en grym blogg, men köper man den "fri" så kan du göra vad du vill och många av både de stora bloggarna, företagen och hemsidorna använder just wordpress för sin användarvänlighet. 

Så menar inget om att foki är ett vinnande koncept, utan att jag tror inte att man byter till något sämre, då wordpress just nu är the shit på marknaden :D

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

Fridaaaa
0

#18 Fast var inte det jag menade att du menade 😉
Mycket handlar om innehåll, design mm än bloggportabeln, så jag menade 🙂