Vad ska man göra?
Hej jag är en tjej på 10 år snart 11.
jag har tjatat på min mamma att jag vill ha en blogg men jag får inte, hon säger att hon tycker att jag är för liten och allt annat man kan säga.
Många av mina vänner har en blogg och jag vet inte vad jag ska göra.
Jag har startat vissa bloggar i hemlighet men nu vill jag ha en blogg som alla kan se och den kanske skulle kunna bli populär t.ex Misslisibell. Skriv om ni vet hur jag ska göra.
Jag tror det ligger lite rädsla hos dina föräldrar angående att blogga. Jag undervisar/lär ut hur man inte gör sig lättillänglig för andra som att välja vilka namn man skriver, vart man bor och går i skola osv. Det räcker med att skriva sitt förnamn, stad och ev hur gammal man är, dock ej exakta datum när man fyller år. Man skriver heller inte namn på sina syskon, kompisar och föräldrar osv. Allt för att minimera risken att exponera sig själv.
Jag lär mina flickor och även vuxna personer.
Lycka till med detta uppdrag och berätta om det jag skrivit.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag förstår din mammas tveksamhet. Det är inte alla gånger man får så trevliga kommentarer och då man är ung kan det vara svårt att ta det.
Det gäller också att verkligen tänka på vad man skriver och vad man lägger in för bilder. Det kan vara tusentals besökare som ser din blogg och alla har inte goda avsikter.
Ett alternativ är ju att din mamma alltid får läsa och godkänna det du skriver och även att hon kontrollerar kommentarer innan de läggs ut.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris