Vad gör man när motivationen sjunker?
Hej! 🙂
Jag har bloggat regelbundet i ca 2 år nu och min statistik ökar sakta men säkert dag för dag. Tyvärr går min egen motivation åt andra hållet (sjunker) och jag förstår inte varför..
Jag tycker verkligen om att blogga och vill fortsätta göra det, men det är så svårt att komma på vad man ska skriva om..
Jag undrar om det är någon här som varit i samma sits men kommit in i de där "flytet" igen? och i så fall har något tips om hur man ska göra?
Ha det så bra!
Kram Tim
Man kommer i svackor då det gäller bloggandet. Av det jag läst så drabbar det dom flesta efter en tid.
Man ska inte känna sig tvingad att uppdatera - det blir aldrig bra då. Det bästa är att ta det som det blir - gör ett uppehåll och du ska se att intresset återkommer. Under tiden brukar nya ideeer poppa upp som man kan ta itu med då det känns bra att börja igen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Håller med beem, det är så tråkigt att läsa bloggar som bara ursäktar för den dåliga uppdateringen. Bättre med kvalitet före kvantitet! 🙂 Om jag har bloggtorka så struntar jag helt enkelt i att blogga, och sen får man plötsligt en idé igen, och då är det bara att börja.
Känner jag sådär så hittar jag på annat istället för att blogga. Sen efter ett tag så är man tillbaks på banan igen.