Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 636 ggr
Wanzel
0

Slideshowen ligger snett! (blogger)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har spenderat ett par timmar till att leta fram en snygg slideshow. Ganska nyligen hittade jag en som uppfyllde alla mina krav, och nu återstår bara ett litet problem: Den ligger snett!

För att överhuvud taget kunna få en slideshow som header så fick jag leka bland html-koderna, eftersom jag använder blogger.
Man ändrade på ett par grejer, så att man kunde lägga till en "Gadget" ovanför headern, vilket man annars inte kan. 
Den vanliga headern låg där den skulle, men just slideshowen (som ligger i en HTML/Javascript gadget) ligger lite snett.

Jag vill att den ska ligga så som på den bifogade bilden. Men just nu ligger den lite mer åt höger (se bloggen).

Någon som vet vart jag ska ändra för att få den "rätt"?
Har prövat att lägga koden innanför

, men den flyttar inte på sig överhuvud taget..

Wanzel
1

Lyckades lösa problemet!
Om någon är nyfiken så fick jag hjälp härifrån. Fick googla en bra stund innan jag faktiskt kom på VAD jag skulle googla.

Dock hittade jag inte namnet, utan fick pröva med olika siffror där det ska stå "#HTML(nummer) 😊

Mimmi
0

Skönt att det löste sig och toppen att du delar med dig av lösningen! 👍

Wanzel
0

Tänkte att det är lika bra, ifall någon stöter på samma problem!
Oftast finns det ju lösningar om man googlar, det gäller bara att veta VAD man ska googla på, vilket inte alltid är lika lätt 😂

beem
0

Vilken slideshow använder du dig av - är det Picasas egen ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Wanzel
0

#4 Jag hittade en väldigt fin som heter Nivo slider. Dock kändes det hopplöst att använda den på blogger, eftersom man behövde lägga in koder på flera olika sidor. Och det hela lät lite väl komplicerat för mina HTML-kunskaper.
Sedan googlade jag på Nivo slider blogger, och fick fram den här sidan. Kopierade koden, lade in i en "HTML/Javascript"-gadget och ändrade effekten när den byter bilder, och tog bort rutan där man kan skriva lite info om bilden! 🙂

beem
0

# 5 Jag ska titta närmare på den. Känns som om den skulle passa även mig med mina begränsade  kundskaper i kodning.

Tack för ditt svar.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Wanzel
0

#6 Inga problem! 
Jag kan bara rätt enkla grejer, så som att ändra storlek och kunna hitta "vart" man ska ändra på vissa saker. Men om du fastnar kan du alltid säga till, så kan jag försöka hjälpa till 😛