Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-lätt
Läst 992 ggr
Jessicahagstrom94
0

Kritik önskas.

Hej! 

Vill veta vad folk tycker om utseendet och innehållet på min blogg, så vad tycker ni? Säg gärna både saker som är bra och saker jag borde ändra på. :) 

http://jessicahagstrom.blogg.se

Pelle Långlös
0

Du har inget bloggnamn (finns under inställningar eller om det var profilen). Du missar många Läsare för att din blogg inte är sökbar med ditt bloggnamn.

Mellanrummet mellan reklamen (tror jag?) och headern är ganska stor.

Jag gillar text som är raka i både höger och vänster sida i inläggen. Ser oproffsigt ut.

Jag gillar bakgrunden skarpt. Layouten känns väldig skön och smidig ut. Skönt textfärg också.

PS. Din månbild ser exakt ut som en jag har tagit. Första tanken var att du hade "snott" den från mig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jess89
0

Det jag tänkte på var att din header är ganska långt ner.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jessicahagstrom94
0

#1 Ok, aldrig fattat hur man får ett bloggnamn… :)

vet inte hur man flyttar upp bloggen.

"Jag gillar text som är raka i både höger och vänster sida i inläggen. Ser oproffsigt ut." va???

Och nej, det där är min månbild.

#2 Vet som sagt inte hur man flyttar upp bloggen, men jag vill dock att headern ska sitta ihop med själva bloggen. :)

Jess89
0

#3 Kollar din blogg och mailar dig om ditt problem.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jessicahagstrom94
0

#4 Okej!🙂

Pelle Långlös
0

Ids inga svara när du låter så snäsig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jessicahagstrom94
0

Jag är inte snäsig?

Fattade inte vad du menade med 
"Jag gillar text som är raka i både höger och vänster sida i inläggen. Ser oproffsigt ut."

sedan påpekade jag att det är min månbild och att jag inte har snott den eftersom du skrev att du först trodde det.🙂 skulle aldrig sno en bild när jag kan ta egna

Pelle Långlös
0

Som jag skrev så "trodde" jag att du hade snott den. Skrev aldrig ATT du hade snott den. Ditt svar där låter snäsig. Texten som du märker är rak i vänsterkant. Alltså vertikalt. Börjar på exakt samma ställe på varje rad. Men på högra sidan slutar det lite olika = den är inte rak vertikalt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jessicahagstrom94
0

#8 Ber om ursäkt för det, menade inte att låta snäsig när jag sa det, ville bara påpeka att du inte behöver tro det.

Jaha, då fattar jag. Fast jag gillar inte när texten börjar på olika ställen eller slutar på exakt samma ställe.. hmm.. och är inte det svårt att få till att det slutar på samma ställe? 🤔 hehe

Pelle Långlös
0

Nej det är inte svårt alls. Du vet ju hur man centrera, bredvid där finns det en ikon med streck som är lika långa. Klicka på den så blir kanterna raka. :-D

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jessicahagstrom94
0

Haha, vad korkad jag är!😴

får se om jag börjar skriva så eller om jag fortsätter som jag har nu för jag trivs med det nämligen :)

Pelle Långlös
0

Hihi…

Det var i svenska lektionerna i gymnasiet som jag fick lära mig detta. "justify" heter det på engelska men kan inte ordet på svenska.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jessicahagstrom94
0

#12 Okej :) mjo, ser ju proffsigt ut när det är som du säger.

monstermash
0

#1 & #6 - Jag tycker ditt svar är mycket mer "snäsigt" (otrevligt forumerat) än vad Jessicas är. Oartigt att överhuvudtaget nämna att man tror att någon snott ens bild och sedan inte ens förtydliga närmare om att du insåg att du hade fel.

Anyway, back till topic.

beem
0

Jag tror inte Ylva rakt av menade det hon sa utan det blev  bara lite fel när hon skrev.

Jag tycker stämningen här på sajten är så bra så jag tycker vi ska undvika att komma i diskussioner av den här typen. 

edit - tog bort delar av inlägget eftersom det inte tillförde något.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pelle Långlös
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur kan min text låta snäsig. Skrev min första TANKE var att du "SNOTT" den. Skrev tanke är inte lika med att jag anklagade ts.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jessicahagstrom94
0

Den var ju faktiskt väldigt likt, men månen är inte åt samma håll och lika nära iallafall hehe :)

monstermash
0

Jag har faktiskt kikat in på din blogg flera gånger innan… Lite OT, men kände för att delge dig det 😃

Jessicahagstrom94
0

#18 Kul! Hihi :D uppdaterar så himla dåligt just nu bara..

monstermash
0

#19 - Har märkt detta! 😉😃

Jessicahagstrom94
0

#20 Hahaa ups! sorry!😞 har svårt att komma på saker att blogga om.. hm..