Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 1078 ggr
Jess89
0

Redigeringsprogram

Lite nyfiken på vad ni använder för redigeringsprogram för era bilder med mera. Syftet med detta är att tipsa andra bloggare.

Vad använder du för redigeringsprogram?

För/nackdelar med programmet?

Har du provat andra som du tycker är bra?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Pelle Långlös
0

Gimp 2.8. Gör inte så mycket för jag är lat av mig och sen känner jag att jag inte orka lägga ner mödan på att redigera något vidare när jag inte har någon vettig kamera. Men det jag gjort är kontrast- och ljusredigering samt minska bilderna.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

beem
0

Jag använder Photoshop Elements. Jag ändrar storlek på bilder och justerar kontrast och ljus. Jag har gjort copyrightbild som pensel så det är enkelt att sen bara "stämpla" bilderna om jag vill ha det med.

Man ska ta sig tid att lära sig programmet  för att få ut mesta möjliga av det. 

Jag hade Gimp innan PSE. Det var med Gimp jag lärde mig alla grunder. Jag tycker att PSE är enklare än Gimp att hantera men jag vet ju de som säger precis motsatsen så det är en smaksak vad man gillar.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pelle Långlös
0

Har aldrig fått tag i någon copyrighttecken att "stämpla" med. Vet inte hur jag gör. 😭

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

JuliaRose
0

pixlr.com

där brukar jag göra mina collage det är nästan som gimp fast inte lika bra. det dåliga är att pixlr har inte coola penslar som gimp har tex och andra saker.

det bra är att det är så lätt att lära sig och om man tycker att gimp är svårt borde man testa pixlr!;) sen behöver man ju inte ladda ner också vilket är bra😃

beem
0

Tecknet för Copyright finns i mängder på nätet eller så skriver man det själv med Alt + 0169 - ©.

Därefter tar man bort bakgrungen så man får transparent bakgrund. Sen sparar man den som pensel. Om man vill kan man ju använda © och tex lägga till sitt namn.

Här finns pensel för Gimp.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pelle Långlös
0

Det där med alt sjofräset funkar inte. Har testat en miljon gånger men det blir bara de siffror. Att spara penslar och sånt är över min kunskap. Kan bara justera kontrast, ljus och minska bilder.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *