Månadens blogg
Vi har fått frågor om månadens blogg och därför förklarar jag för alla medlemmar hur det ligger till.
Tävlingen månadens blogg var senast igång i oktober 2012. Tyvärr var det dåligt med anmälningar och ännu färre som röstade. Eftersom att vi haft det så under en tid bestämde vi oss för att lägga tävlingen på is en period. det kan finnas en chans för att tävlingen kommer tillbaka igen.
Jag tänkte kolla med er medlemmar vad ni eventuellt skulle vilja förändra/förbättra med tävlingen. Passa på och ge era åsikter, det är för eran skull vi har tävlingen.
Vore det intressant att starta upp tävlingen igen?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Vet en sajt (minns ej vilken) de har så att man måste rösta om man bidrar med en bild eller vad det nu är man ska bidra med 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Om du hittar tävlingen får du gärna länka. 🙂
#2 Yes gör jag om jag kommer ihåg vart hehe
Skall man rösta samtidigt som man anmäler sig eller hur menar du? Och hur kan de kolla att man röstat då det är anonymt?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#4 Nej att om man är med i tävlingen med ett bidrag, måste man rösta sen på något bidrag vid röstningen sen, för att ens egna röster ska räknas 🙂
Man kan rösta i tråden = blir ej anonymt om man vill 🙂
#5 förstod lite mer nu. Men vi kan ju tyvärr inte kontrollera att folk röstar.
#6 Det ser man ju? Om man säger att de måste kommentera vilken de röstat på 🙂 Marsvin.ifokus har så att man trycker i vem man röstar på plus att man måste skriva i den tråden vem man röstade på för att det ska räknas :)
#7 Det förståss! 🙂låter som bra ideer.
#8 Värt ett försök i alla fall, för att se om det fungerar bra här eller inte, i alla fall 🙂
Men det är inte säkert att alla skriver en kommentar ändå så det kan man inte lita på.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#10 Nej men det ser man ju hur många som kommenterat och hur många som röstat eller hur? 🙂 Och skriver man t.ex bara kommentarer för att rösta ser man det också 🙂
Man kan ju helt enkelt skippa att göra en omröstning och i stället göra röstningen i en "vanlig" tråd. Då måste man lämna en kommentar för att rösta.
Om det inte fungerar med röstningen så kan vi göra så att medarbetarna bestämmer vinnaren. Men känns lite roligare om medlemmarna får vara med och rösta fram vinnaren.
Det här med röstning är väldigt svårt att få en rättvis bedömning. Den som har massor av kompisar som röstar vinner och inte den som har bästa blogg eller vad det nu kan vara.
Jag gillar inte att man skriver i en tråd vem man röstar på. Tänk den som inte får någon röst - hur känns det för den personen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#14 men det måste väl kännas lika illa om det är en öppen omröstning bara det att man inte vet vem som röstade på vad. Enda sättet ätt komma ifrån det är ju en helt sluten omröstning. Tex att alla som röstar gör det via pm till en Medarbetare.
Det är svårt. För ingen vill ju göra någon annan illa men det där med att man skriver till en Medarbetare lät bra. Men då är grejen att alla Medarbetare kanske inte är aktiva och om någon skickar en röst till denne så kanske den missas. Då måste man bestämma att man skriver till en person.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Vi kan ha en av oss som har hand om tävlingen, vi har haft det tidigare. Men det förvann när intresset från medlemmarna försvann.
Precis. Jag hade ett tag men det var så några så det var inte ens roligt att anordna något. Det kändes som om man la ner en massa arbeten och sen var det 3-4 som anmälde sin blogg och sen kanske det var 10-11 som röstade. Trist men sant.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Därför är det bra och låta medlemmarna lämna sina åsikter om saken så får vi se vad som kan förbättras.
🙂
Japp. 😃
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Kanske ni ska göra en omröstning om medlemmarna vill ha tillbaka tävlingen.
#21 Eller så får man uttrycka sig i tråden här om ifall man vill ha tävlingen eller inte. Frågan står tydlig i #0 om medlemmarna vill att vi ska starta upp tävlingn igen
Vi kan även starta en undersökning så får vi se mer tydligt om medlemmarna vill ha tillbaka tävlingen.
Jag undrar hur dagens blogg funkar, hur man gör för att bidra i tävlingen? :) eller hur det funkade innan det försvann.
Vi hade teman tex vardagsblogg, ungdomsblogg, smink osv. Ibland hade vi valfritt tema och då fick alla vara med. Man fick skriva en text om sin blogg och sedan länka till bloggen man vill anmäla. Sen blev det en omröstning bland de som anmält sig i en omröstningstråd och därifrån utse vinnaren.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#26 Aha! Okej :)
Tidigare har det fungerat så att vi hade en anmälningstråd för alla som ville delta i tävlingen. Ibland var det teman och då anmäler man sig om man har en tex djurblogg och skriver lite kort om bloggen.
Röstningen har gått till på lite olika sätt. Senast var det enbart medlemmarna som fick rösta fram vinnaren.
#28 Kul! Men svårt att bidra i många tävlingar när man endast har en djur & fotoblogg kanske, hehe :)
#29 Självklart. Jag tycker iof att man inte ska ha tema varje månad, men det blev inte mycket av det sist. Det kan underlätta för folk och anmäla sig om man inte har ett speciellt tema på sin blogg.
#30 men precis :)
Precis. Vi har haft olika typer av denna tävling och av olika personer som hållt i detta.
Jag har hållit i denna tävling ett tag och då gjorde jag om reglerna och även mera valfritt så att alla skulle få vara med. Men sen tog någon annan över och tog tillbaka att det skulle vara olika teman men hade kvar mina regler. Innan mig tex så var det också valfritt ett tag. Och ännu längre tillbaka så valde Medarbetare och Sajtvärd ut en medlem som stått ut i mängden här inne på forumet som då fick bli månadens blogg.
Så det har funnits olika former beroende på vem som håller i detta.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag röstade i alla fall ja, att jag är intresserad av tävlingen och kommer bidra så mycket jag kan, beror ju på hur mycket teman och sånt ni väljer att ha :) sedan behöver det kanske inte vara tema; djurblogg, vardagsblogg, modeblogg osv, utan mer "finaste bloggen" "intressantaste bloggen" "roligaste bloggen", då tror jag fler kommer bidra än om man har en tävling där bara modebloggar får vara med. :)
Jag röstade med, när jag såg tråden i alla fall :=DEller kom ihåg det xD
jag tror som #33 att fler bidrag om det ej är speciellt tema :)
månadens kanin finns på kanin iFokus och månadens lantdjur finns på lantdjur ifokus
#35 Vad har det med "månadens blogg" att göra?
Regler
#37 Regler? Fattar fortfarande inte vad det har med månadens blogg att göra? Bättre att du utvecklar dina svar och förklarar.
Kanske skulle man kunna ha teman men inte lite "lösare" eller hur jag ska säga. Tex om man har temat mat så behöver inte hela bloggen bara handla om mat utan man kanske kan tävla med inlägg istället för hela bloggen. Jag vet inte om jag förklarar det så bra….
Men säg att temat är mat. Ada har en blogg om sitt liv men en hel del matinlägg. Då kan hon bidra med det matinlägget hon är stoltast över, säg Hur man gör Moster Stinas Kyckling. Sedan kan Beda som har en blogg om bara mat bidra med sitt inlägg Koka spagetti på fem sätt.
Röstningen blir då bara om just de inläggen och inte om hela bloggen.
#39 bra förslag!
39# bra ide;)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
# 39 - bra förslag.
Jag tror det blir bättre att tävla med ett inlägg än med hela bloggern.