Konstruktiv kritik :)
Skulle gärna vela ha lite konstruktiv kritik på bloggen, samt lite tips.
Den är nystartad och inte riktigt klar, jag ska bl.a få dit en bättre, mer personlig header - jag vet dock inte riktigt vad jag vill ha för något. Behöver även en slogan till sidan, vilket ni gärna får tipsa lite om!
Klurar även lite på färgerna, de känns som att de kan bli ganska OK om man bara lägger till rätt header och det blir lite fler inlägg, men det kanske blir lite mörkt med det gråblå menyerna ändå?
Infosidorna är för del delen inte skrivna, det är mest en massa humbug där, men det får ni stå ut med ;)
Så sätt igång, ge mig lite kritik :)
Jag tycker färgerna var bra och som du säger behövs det en header och en slogan för nu står det bara Just another wordpress blog. Känns stilren och menyn är inte för rörig heller.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Överlag ser det bra ut tycker jag, sköna färger och enkel, stilren layout!
Har dock svårt att förstå vad din blogg faktiskt handlar om. Har du någon eller några teman, eller handlar den om allt möjligt? Min rekommendation om man bloggar med målet att få många Läsare är alltid att hålla sig till ett eller flera ämnen eller att på något annat sätt göra bloggen unik och skriva på ett sätt som ger läsarna något.
Om du vill skriva om din vardag - fundera på vad som är unikt eller speciellt med just dig och din vardag och fokusera på det! Kanske kan du fokusera extra på ett intresse du har eller att du har en unik livssituation, eller skriva dina inlägg på ett unikt sätt. När man startar en blogg är sådant här alltid jätteviktigt att tänka på! 🙂
#1: Tack! Som sagt, en header åt det lite färggrannare hållet blir det nog, just för att det inte ska bli mörkt. Och slogan ska dit så fort jag kommer på någon, haha!
#2: Kopierar från mitt första inlägg "Välkommen";
"Jag kan inte utlova en speciell inriktning på bloggen, utan den kommer att handla om min vardag och mina intressen, mina tankar och funderingar. Mina primära intressen är så klart mina djur, utöver det så tycker jag om att fotografera, laga mat, baka och pyssla."
Framför allt i början kommer det att vara en ganska bred inriktning på bloggen, just för att jag inte riktigt vet vad jag tycker är enklast att skriva om. Det får helt enkelt utvecklas lite av sig själv allt eftersom tiden går, och den kommer då att bli mer inriktad på vad som känns enklast och naturligast att skriva om.
När jag gör headern så kommer den dock att spegla lite mer om vad bloggen ska handla om, den just nu är som sagt väldigt tillfällig. Sedan ska jag även skriva i ordning informationssidorna lite mer, så blir det hela kanske lite mer överskådligt :)
Har fortfarande inte haft möjlighet att fixa någon header, då min dator har krashat. Men vill fortfarande gärna ha kritik på bloggen så att jag vet vad jag ska fixa när jag har möjlighet till det :)