Långt bloggnamn
Jag har kommit på en ny idé för en blogg och till den ett ganska långt namn. Namnet är ett ord, dock långt som sagt. Finns det några för- och nackdelar med detta? Kan det vara så pass illa att man tappar ev. Läsare pga att adressen blir lång och kanske står att komma ihåg? Vad har ni för tankar kring detta?
Jag har själv svårt för långa bloggnamn, jag har själv ett "långt" enligt mig men det är också ett ord eller vad man ska säga så det funkar. Om det är ett ord som är lätt att komma ihåg och som är lätt att stava/uttala så är det nog inga problem att komma ihåg det.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Svårt att säga utan att veta vilket ord det är. Men det är alltid viktigt att ha ett bloggnamn som är enkelt att komma ihåg och stava. Huruvida det är långt eller kort skulle inte jag säga spelar någon större roll.
Jag brukar besöka några med ganska långt namn - vintagemadeforyou, scrap-stuff-with-psp och även humbuggraphicsgalore. Det är inga problem att komma ihåg det. Det beror kanske på att jag intresserar mig för bla den typen av bloggar.
Om det hade varit en blogg som jag inte besöker så ofta kanske det skulle vara svårt med ett långt namn.
Min slutsats är alltså om bloggen intresserar mig så minns jag namnet. Är innehållet ej av intresse så glömmer jag nog namnet Jag läser även bloggar som inte är av högt intresse men de besöker jag mer sällan - med risk då att jag glömmer namnet.
Sorg är kärlek som blivit hemlös