Ännu mer frågor om design ja...
Hejsan, här är ännu ett av dessa hjälp-med-design-inlägg.
Ska göra om min design.
Jag skulle vilja ha en meny under headern istället för på sidan. Den ska inte vara dropdown, bara länkar. Har testat med den där som vandrar runt på nätet som finns på bland annat designadinblogg.se, men den vägrar fungera (kan det va nya blogg.se?).
Sedan undrar jag en sak angående fonts, när jag använder fonts utöver de vanlig basic fontsen som finns i Word så syns de bara i min webbläsare men inte i andras, t ex om jag går in på min blogg på en kompis dator så är det bara vanliga Times new roman eller något fast att jag valt ett annat. Och i min dator syns det. (I nuläget har jag använt en basic font för jag vill kunna se samma som alla andra.)
här är en länk till min blogg så kan ni se. Tack för svar!!
Anledningen till att det bara är du som ser typsnittet är för att andra inte har typsnittet som du använder. Det går att installera det på bloggen. Har inte gjort det själv men vet att det ska fungera.
Tar mig en titt på ditt andra problem när jag kommer hem. 🙂
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Tack för svaret! Jag har nu raderat denna blogg av personliga skäl men kommer troligtvis starta upp en annan inom kort, och då kan jag använda mig av tipsen då. :)
Tråkigt att du har tagit bort bloggen, lycka till med eventuellt nya bloggar.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga