Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 1947 ggr
TheGeneralIdea
0

Bloggdesign

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle behöva lite hjälp med min bloggdesign. Vad jag försöker åstadkomma är något liknande bilden utan att behöva betala 300 dollar för den. 

Det som tilltalar mig mest är headern som sticker upp ovanför själva mittenkolumnen. Det ser jäkligt proffsigt ut så det är väl min huvudfråga; hur gör man så att en header sticker upp på det viset?¨

Ett plus vore om någon vet hur man åstadkommer hela designen :)

(Ändrade rubriken så den blev rättstavad. Moderator)

brokenstars
0

Som du kanske ser så består större delen av den designen av olika bilder. Headern som sticker upp sådär är en bild, och det enda man behöver göra då är att skapa en bild i photostop och sedan lägga in den… Så jag vet inte riktigt vad det är du vill ha hjälp med? Vill du göra en egen design som liknar denna, eller vill du köpa en? :o

Glorious
0

Ska du ha ett objekt som där i headern går ihop med bakgrunden, får du anpassa headern efter bredden på bloggen och sen bakom det själva utstickande objektet (formen och fågeln i detta exemplet) får du ha en transparent bakgrund (fixas i Photoshop, spara i PNG) :)

TheGeneralIdea
0

Ja jag gissade att man var tvungen att göra en header som smälte in med bakgrunden men var nyfiken på om man kunde fixa med html koder så att headern sticker upp ovanför huvudkolumnen? :)

Jag skulle vilja göra en egen design som liknar denna om det går men det kanske blir väldigt komplicerat?

Glorious
0

jag tror faktiskt inte att själva kodningen är så svår, det är ju mest bilderna/grafiken/designen som kanske tar lite tid :)

Jag säljer bloggdesigner för 300kr o uppåt ifall du vill ha hjälp, dock är väntetiden ca. 3-4 veckor nu :/

TheGeneralIdea
0

#4 Okej, tack, då vet jag! 

Jag har väldigt lite pengar just nu men är eventuellt intresserad längre fram sen :)

brokenstars
0

Jag skulle nog också kunna hjälpa dig annars! Jag säljer avancerade bloggdesigner för 250kr, och då kan man få den precis hur avancerad som helst! :)

Jag har inte mycket att göra under den kommande veckan heller, så det skulle nog inte ta särskilt lång tid för mig att göra en liknande!

TheGeneralIdea
0

#6 Tack så mycket för erbjudandet! Jag har dock hittat en design som är ganska fin som jag nöjer mig med tills jag får mer kunskap/pengar :)

Men tack för alla svar!