Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: börja-blogga
Läst 1340 ggr
matsdotter
0

Hjälp med bloggnamn!

Ptja, har som smått bestämt mig för att prova på det här med blogg igen. Har haft en tidigare, http://victoryfield.blogg.se, som inte var aktiv speciellt länge. Vill dock inte starta upp denna igen då jag inte längre bor kvar på samma ställe, vilket var vad bloggen fick sitt namn efter. Så till problemet - vad ska man då heta? :P

Jag kommer att ha en ganska bred inriktning på bloggen, bl.a hästar, hundar, akvarier, djurrättsfrågor, fotografering, pyssel, matlagning, hälsa, heminredning och mest bara allmänt om livet helt enkelt.

Så, well - tips på bloggnamn mottages med glada miner! :)

matsdotter
0

Jag kan ju tillägga att jag heter Hannah Carolina Dimma Matsdotter Norin, kanske nån kan komma på ett bra namn därifrån. :)

Snälla, hjälp mig gott folk, kom på ett bra namn! Det kliar i fingrarna efter att få skriva ner mina tankar, men då måste jag ha ett bloggnamn först :/

matsdotter
0

Det lutar åt att domännamnet blir colormecrazy, som är namnet på en av mina hästar. Frågan är om det är för långt, eller fungerar det tro?

Andina
0

Jag skulle absolut köra på namnet Dimma! Helbra namn - och lätt att komma ihåg. Och inte så känsligt ifall du ändrar inriktning på bloggen så småningom…

dimma.blogg.se

Dimljus.blogg.se

Livet i dimma - Livetidimma.blog.se

dimbling.blogg.se

…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

matsdotter
0

Det var mitt förstahandsval, men tyvärr är både dimma.blogg.se och dimma.se redan använda, och jag vill kunna ha en .se-domän senare om jag håller igång bloggen.

dimma.nu är förvisso ledigt såg jag nu, så man kanske skulle satsa på det istället… Det är som sagt lätt att komma ihåg, kort och koncist, speglar mig och mitt liv och jag kan ha vilken inriktning jag vill… :)

Andina
0

Har du kollat dimmas.blogg.se eller liknande?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

matsdotter
0

Dimmas.blogg.se var ledigt, så det får nog bli det kanske. Håller dock på och kollar upp möjligheterna för att fixa en domän, så kör nog på dimma.nu om jag kan få ihop det ;)

Andina
0

Ja, jag hoppas att du väljer nå't med Dimma i alla fall, för jag tror det är ett jättebra namn - som du också kommer att vara mer eller mindre ensam om (även om det finns några sajter med det namnet redan).

Lycka till! 🙂

matsdotter
0

Har precis mailat ett företag som jag har planerat att ha en domän på förr, som inte registrerade domännamnet direkt vilket resulterade i att det blev upptaget. Så jag hoppas på att dom ger mig ett nytt domän-namn samt en utvärderingstid på iaf ett halvår innan jag behöver betala, så får vi se om jag orkar hålla bloggen uppe :) Isf blir det som sagt dimma.nu.

Andina
0

Håller tummarna för att det funkar bra med dimma.nu! Jag tycker det namnet är toppen! 🙂