Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-lätt
Läst 523 ggr
lilla jag
0

Kritik på blogg!

Hej! Jag bloggar om min katt och mina två busiga hundar. Jag vet att jag har gjort några sånna här trådar förut men det är alltid kul att få ny kritik och kanse ifrån andra männsikor 😃Jag har fixat lite på bloggen, jag har gjort en ny grej på bloggen, jag har fixat "Bella och Trixis trick skola" Steg för steg hur man lär in tricks på sin hund! Och så en ny header. Skriv jätte järna vad som är både bra och dåligt och vad som är bra, vad jag skulle kunna ändra! 🙂

Blogg: www.bellaochtrixi.wordpress.com

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Lathundarna
1

Det första jag ser - särskrivningarna. Och så har jag lite svårt för headers som gör att man måste scrolla för att komma till innehållet, grinig som jag är 😃Väldigt fina bilder 🙂

Fridaaaa
0

Söt blogg men alldeles för stor header tycker jag :)

säger som #1 :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
0

Jättefin blogg. Till skillnad mot föregående så störs jag inte alls av den stora headern.  Bilderna i headern är så fina.

Textraden   Hem - Bella - Killen - Länkar - Trixi  skulle kunna vara större text på  för att matcha den stora headern.

Bilderna i bloggen är väldigt fina.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Mimmi
2

Överlag tycker jag att det ser bra ut! Bloggen har ett tydligt tema som man förstår ganska snabbt och du håller er till det, och du har en balans mellan bild och text som passar bra för just din blogg. 

Här är några saker som jag tycker kan ändras eller förbättras med bloggen: 

• Jag håller med om att headern är lite för hög. Man förstår inte direkt att det är en blogg man hamnat på. 

• Utropstecknena i menyn tycker jag är onödiga och bara stör, så de skulle jag ta bort.

• Jag tycker att du skulle kunna använda utrymmet där det står "Välkommen till våran Blogg!" lite bättre, och t.ex. kort beskriva bloggen där.

• Kategorierna skulle kunna förbättras och göras tydligare. Just nu ligger de flesta inläggen i samma kategori. Exempel på kategorier som skulle kunna vara bra är: "Tricks och träning", "skötsel" och "fotografi".

• Inläggsrubrikerna kan vara mer beskrivande. Exempel på en bra rubrik är "Nya bilder från studion", och exempel på en dålig är "Hej!". Inläggsrubriken ska beskriva vad inlägget handlar om!

• Språket kan förbättras. Det finns en del särskrivningar och felstavningar i texterna.

Trickskolan tycker jag är en jättebra grej som Läsare verkligen kan dra nytta av, bra idé! Dina bilder är också bra och tillför mycket till bloggen. Det ser bra ut!