Hur får jag läsare?
Hej! Jag har startat en blogg som jag tror ka vara intressant för många att läsa. Men hur gör jag för att få Läsare att hitta till mig blogg? Jag tycker det är tråkigt och omotiverande när statistiken ligger på snitt fyra om dagen.
Jag skriver om min tid på behandlingshem och behandlingen DBT och ett liv med Borderline och ryggmärksbrock.
tacksam för tips!
Oj, ja du. Jag kanske inte är det främste att svara på den frågan men det jag tänker på är att om du skriver om något specifikt så borde du söka dig till hemsidor och stödsidor som handlar om dessa diagnoser. Om du söker dig till sidor där männsikor med samma diagnos kommunicerar med varandra så kan du tipsa dem om din blogg (så vida det inte strider mot den sidans regler).
Lycka till!
Tack det ska jag testa :)
Helt sjukt!! Igår hade jag 6 unika besökare, idag har jag 50!!!!!! coolt!!
lite små kul
Jag tyckte det var kul och jag blev faktiskt glad!
Måste bara säga att jag är otroligt blogg-kräsen men tycker om din blogg! Superfina tavlor med:)
Tack vad glad jag blir :) Jag tror det jag skriver kan vara intressant för andra, eller jag hoppas det!
Kommentera gärna så att jag vet att du tittat in, jag uppdaterar varje dag.
Dessutom måste man visa att bloggen finns överallt, det räcker inte att bara ha en blogg. Pinga bloggen på olika hemsidor, kommentera andra bloggar (helst med samma tema - och absolut inga reklamkommentarer, det måste vara relevant till deras inlägg annars brukar folk dra sig från bloggen din har jag märkt) och tipsa alla i din närhet om den. Tillexempel, länka den på facebook, i din signatur på iFokus (om du är insider), säg åt dina vänner, fråga dina vänner om de vet någon som är intresserad av att läsa bloggen etc etc…
Något som verkligen gjorde skillnad för mig var när jag började sätta "rätt" taggar till mina inlägg (eller etiketter om man vill). Jag började tänka vad för typ av ord som jag använder när jag googlar och la sedan till liknande ord i mina taggar.
Tex när jag skriver ett inlägg om inlagda gurkor så tänker jag "vad skulle jag söka på om jag behövde veta hur amn lägger in gurkor?" och sedan ger jag inlägget taggar som: "gurka, inläggning, recept, gurkburk".
Det har gjort att jag har fått in fler Läsare från sökmotorer.
Jaha är det därför man kan tagga! DÅ vet jag! Det ska jag börja göra! Tack!
Vill också ha tips på hur man får fler besökare :) Jag har en blogg inriktad på främst häst, kanin och akvaristik.
#11 - Det står ju massvis med råd i tråden på hur du får mer besökare?
#12 Jag syftade på om ni vet några bra sidor (förutom ifokus) där man kanske kan göra annons om sin blogg.
#13 Leta upp forum där man pratar om de ämnena som tex bukefalos.se. Var aktiv och ha bloggen i signaturen så brukar det locka folk.
#14 Bra tips!