Hjälp med design
Jag har en bild i huvudet av hur min design ska se ut, men tidigare när jag har försökt har jag inte fått till det. Så kanske finns det någon där ute som skulle vilja hjälpa mig lite på traven?
Det knepigaste är att jag vill ha en drop down-meny längst upp på bloggen. Denna ska innehålla senaste inläggen, kategorier, arkiv osv. Har följt anvisningar tidigare om hur man gör det på bästa sätt, och trots att jag ändå tycker att jag kan en del om kodning vid det här laget så förstår jag verkligen inte hur jag ska göra. Det lyckas alltid gå snett varje gång jag provar!
Sen vill jag fortfarande ha en meny, men i denna meny ska det bara finnas en bild, lite text om själva bloggen och så kanske nån fler bild, en länk till bloglovin… osv.
Någon som har en bra förklaring om hur jag kan fixa detta på enklast möjliga vis?
Hur gör du när du lägger in din dropdownmeny?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Bra fråga! Var ett tag sedan jag testade så minns faktiskt inte.
Om du försöker igen så ska vi se om vi kan hjälpa dig.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Jag har kunskaper inom HTML, CSS samt JavaScript (Även en rad andra programmeringsspråk, dock ej relevanta i detta sammanhang). En dropdownmeny fixas relativt enkelt med hjälp av JavaScript eller JQuery.
Använd Google, eller så kan jag eventuellt hjälpa dig om du inte hittar något som du själv förstår.
Nu har jag fixat om lite med designen! Förstår inte hur jag gjort tidigare, nu gick det nämligen utan problem att få dit en dropdown-meny!
Just nu ligger den under headern men vet inte om jag ska flytta upp den. Vad tycker ni?
I så fall måste jag ändra rubrikerna i menyn, skulle vilja ha dessa större och kanske i samma typsnitt som de andra rubrikerna? Men när jag försökte ändra, så ändrades all text.
Skulle eventuellt vilja lägga in en till rubrik i menyn, hur gör jag det?
Använde mig utav den här guiden, så här finns alla koder: http://bloggstyle.se/2010/march/dropdown-meny-med-arkiv-lankar-etc.html
Bloggen står i min signatur, nadjaflickan.
En fråga till! Hur kan jag ändra rubriken "om mig" där på sidan?