Behöver lite kritik
Jag håller på att försöka få ihop en ny blogg, eller snarare en gammal blogg i nytt format. Men jag tycker att man blir så hemmablind efter ett tag. Så jag skulle uppskatta om någon ville kika in och komma med lite förslag på saker som ser bra/inte ser bra ut, ändringar jag behöver göra osv.
Bra val av bloggnamn - man förstår enkelt vad bloggen handlar om vilket är ett jättestort plus, och kombinationen av de olika sakerna får en att bli lite mer nyfiken! Själv domännamnet hade kunnat vara lite bättre, tror det kan vara svårt att komma ihåg. Att välja samma domännamn som bloggnamn är något jag skulle rekommendera starkt (alltså matpysselochmagi.blogspot.com eller matpysselmagi.blogspot.com). Det gör det lättare för Läsare att hitta till din blogg!
Tycker att designen är charmig och unik! Tycker den stämmer väl överens med bloggens tema och du har valt en jättebra kombination av färger ur designsynpunkt. Typsnittet i din sidomeny är dock ganska svår att läsa.
Bra inlägg som läsarna kan dra nytta av! Tycker du kan ha lite mer beskrivande titlar på inläggen, genom att t.ex. lägga till ett beskrivande ord för vad för slags inlägg det är - t.ex. "Recept - Mac N Cheese". Så att man förstår att det är ett recept och inte ett faktainlägg, en recension eller något sådant.
Texten i sidomenyn tycker jag är jobbig att läsa. Sen har jag svårt att ens uttala namnet på din bloggadress. Vet inte ens om det skall vara något mellanrum eller liknande.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Tack för eran åsikt.
Adressen är det samma som min gammla adress och är latin. Jag valde att ha samma adress som den förra (men med ny domän) för att underlätta för gamala Läsare. Men jag kanske borde tänka om…
Ja just teckensnittet har jag varit osäker på. Eftersom ni båda tyckte det var jobbigt att läsa så byter jag till något annat.
Nu har jag gjort ett par ändringar och även (äntligen) kunnat importera alla mina gamla inlägg från förra bloggen. Så nu känns den mer "innarbetad". Blev det bättre?
Den nya adressen:
som #2 skriver så kan jag tycka att din text (rubriker och texten i sidomenyn) är lite jobbig och läsa. Annars tycker jag att den ser bra ut!
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Adressen blev bättre. Men Rubrikerna, datumrubrikerna och sidomeny är fortfarande jobbiga.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Bytte ut länken i första inlägget till den nya adressen!
Jätte bra att veta, jag har ändrat det till något mer "neutralt". Är textfärgen okej eller ska jag jystera den också?
Ser mycket bättre ut nu! Textfärgen tycker jag att du kan behålla. 
Nu ser det riktigt bra ut. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag kollade in, och tycker att det ser jättebra ut!
Väldigt intressanta inlägg har du också skrivit, tror nästan ajg ska börja följa ;)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!