Mera besökare?
Jag har en blogg som jag vill ha mer besökare på. Jag föröker uppdatera ofta med innehåll. Är även på bloggtrafik. Men det jag undrar är hur man får mer besökare att stanna/återvända? Vad ska man blogga om som är intressant, vad tycker ni är intressant att läsa om?
Du bloggar om det DU gillar. Man ska inte anpassa efter andra :)
Jag brukar besöka andra bloggar, kommentera osv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vill man ha många Läsare måste man tyvärr anpassa sig och skriva för sina Läsare, inte för en själv.
Vad är du intresserad av? Att ha ett ämne på sin blogg är alltid bra. Har du inget sådant du kan skriva om, försök hitta något som är unikt med just dig och ditt liv. För att Läsare ska fastna för din blogg måste den på något sätt skilja sig från mängden och ge dem något de inte får någon annanstans. Det kan vara att just du och din vardag har något unikt du kan fokusera på, eller att du skriver inläggen på ett speciellt sätt.
Tänk på att skriva med ett bra språk så att det blir skönt och lätt att läsa. Sätt beskrivande rubriker på dina inlägg. Håll bloggen aktiv utan att för den delen skriva onödiga inlägg bara för att du känner att du måste. Kvalitet framför kvantitet.
Skriv inlägg som engagerar eller hjälper dina Läsare - debattinlägg, guider, tips, recensioner, recept och så vidare. Tänk att någon alltid ska kunna få ut något av dina inlägg.
Hittade din blogg nu, och en sak jag tänkte på som jag ser jätteofta är att du inte har något bloggnamn. I webbläsarfliken syns bara ett streck. Skulle din blogg dyka upp i ett sökresultat eller t.ex. i någon lista på Blogg.se skulle man alltså bara se ett streck som rubrik.
#2 Man bloggar oftast för sin egna skull, det gör jag i alla fall. Jag bloggar om det jag finner intresse för osv annars är det ingen mening för mig att blogga, känns inte direkt kul då :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Uppdatera ofta, länka via Facebook, Instagram etc. Sedan kan du också skriva om intressanta saker. Om du har en blogg om livsstil, vilket är väldigt vanligt att man har. Så kan du skriva om intressanta saker som hobbys, och sånt som får folk att stanna. Det är inte lätt att få en stor blogg, statistiken går inte upp super snabbt. Räkna med att du får blogga ganska länge för att få en välbesökt blogg.
#3 De flesta bloggar för sin egen skull, ja. Men är ens mål att få många Läsare och bli en stor blogg bör man sätta sina Läsare först och inte sig själv.
Skriver man om ett ämne man är intresserad av finns absolut intresset för att blogga kvar även om man skriver främst för sina Läsare.
Det är ju ett val man får göra. Bloggar man mest för sin egen skull och tycker att det är kul är det ju såklart ingen som hindrar en från det.
Var personlig, ha en dialog med din Läsare. Skriv serier, fakta osv :)
jag följer bloggar som vågar bjuda på sig själva står för de dom tycker skriver åsiktsinlägg osånt
jag gillar läsa bloggar med snygg design (annars är det tråkigt) och bloggaren tycker jag ska också ha en snygg och speciel stil. Bloggaren ska blogga om intressanta saker och blogga om nånting som inte alla andra redan gör. Det är vad jag tycker! :)
Personlig så bloggar jag mest för min egen del och för att jag tycker att det är kul.
Hur många besökare jag har är inte så vesäntligt för min egen personliga del men visst är det kul när man fått någon kommentar då och då.
Själv så följer jag mest bloggar där bloggaren berättar om sig själv och sitt liv och hur de trots olika problem får ihop sin vardag.
Det är till exempel en som har en pojvän som sitter i fängelse, en annan som har epelips. En annan är en tjej som blivit mobbad i skolan och nu när hon är vuxen genom sin blogg försöker hjälpa och stötta tjejer och killar i den livssitationen.
Det blir tycker jag intressanta bloggar med människor och människan bakom bloggen och hur olika människors liv formas och hur de möter vardagen.
Sedan kollar jag även foto och matbloggar då jag själv är intresserad av både fotografering och matlagning.
Jag är över 60-år och när så smått började försöka blogga för 1 år sedan så visste jag absolut NADA om det där med html och ccs och att efterhand ha fått lära sig lite om sådant tycker jag också är väldigt inspirerande.
Min blogg är alltså ganska enkel till designen men både headern och bakgrunder är från bilder jag själv tagit och just att kunna lära sig sådant tycker jag helt enkelt är kul.
Jo, alla har vi säkert olika anledningar att vi bloggar och olika mål med våra respektive bloggar och som sagt så kollar jag kanske upp runt 20 - 30 nya bloggar varje dag som jag inte varit på tidigare och lämnar ofta också kommentar på några inlägg.
Vänliga hälsningar,