Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggtjänster-och-sidor
Läst 692 ggr
HettiFokus
0

Blogg funderingar ??

Okej, har funderat på bloggning och alla bloggar som finns där ute… Tycker faktiskt att det kan vara intressant att sitta och läsa bloggar någon gång ibland när man inte har så mycket för sig..! Vad tycker ni, brukar ni läsa någon blogg? Eller har ni någon egen blogg? I Sverige finns det ju som sagt ganska många bloggare, och många bloggplattformar också. Vilken bloggplattform tycker du är bäst? Jag själv tycker nog att Devote och Blogger är bra ställen. Har ju sätt när min fru bloggar… :P Vad tycker ni om de största bloggarna i Sverige då? Läser ni deras också? Då menar jag de som - Kissie, Dessie, Paow, Blondinbella osv… Vem av dom är bäst och vem ger mest inflytande i ditt liv…!? En sista sak också… Var tror ni att alla bloggare får inspiration ifrån? Det känns rätt så häftigt att det finns så mycket att skriva om! Vad skriver du om i din blogg? Eller vad gillar du att läsa om i olika bloggar? TYCK TILL GOTT FOLK! :)

// HettiFokus

Fridaaaa
1

Jag tycker blogg.se och wordpress är bäst, använder inget annat :)

Jag läser inte de bloggarna du rabblade upp, har läst blondinbellas till & från. Gillar inte dem, inte min stil av bloggar när det är massa mode, skönhet och pinnsmala människor ;) Som sällan är naturligt smala ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

HettiFokus
0

#1 Det har du rätt i.. Men kan tänka mig att mindre barn/ ungdomar gillar dom.. :)

// HettiFokus

Fridaaaa
1

#2 Ja det tror jag :) Dock kan jag skilja på verklighet och fantasi :) Mycket at det kissie skriver t,ex tror många barn/ungdomar på tyvärr, men mycket är fejk på hennes blogg :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jess89
1

Har nyligen provat wordpress och blogger, men det var inget för mig. Jag håller mig till blogg.se.

Läser inga stora bloggar finns inga som intresserar mig. Kan hålla med om att det kan vara kul och gå in och läsa bloggar när man inte har annat för sig. Läser några bloggar, en del jag känner och en del inte. Man hittar faktiskt en del bloggar här på bloggande som är intressanta. Glad

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

HettiFokus
0

#4 Ja det hittar man faktiskt! Jag har hittat några som är intressanta :)

// HettiFokus

Mimmi
1

Jag läser inga vardagsbloggar förutom min systers. De bloggar jag följer är nischade bloggar inom olika ämnen jag är intresserade av - typografi, grafisk design, webbdesign och -utveckling. Det är alltså främst främst guider, nyheter och inspiration.

Min favoritplattform är definitivt egenhostad Wordpress. Det är ju dock mer som ett CMS, vilket innebär att man kan göra i princip vad som helst med det - portfolios, forum, e-butiker och så vidare. Otroligt kompetent med massvis av möjligheter. Dock lite klurigare än de flesta andra bloggplattformar.

Jag driver en blogg där jag ger hjälp, råd och tips om bloggdesign. Får inspiration av att surfa runt och se vad folk verkar ha problem med, t.ex. här på Bloggande iFokus.

bamse6311
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bloggar via blogger/bloggspot som jag tycker är en utmärkt bloggplattform.

Jag har inte bloggat så väldigt länge och kan absolut NADA om HTML och det där andra som jag tror heter CCS.

Det var när jag kollade den HÄR bloggen som en god vän till mig har som jag blev intresserad av att blogga.

Eftersom han bloggar via blogger/blogspot så rekommenderade hon den bloggplattformen.

Dock så kan jag som sagt NADA om allt det där med HTML och sådant där men väldigt snart så hittade jag den HÄR sidan FixaDinBlogg där man kan ställa frågor om allt och får snabba och bra svar/tutar på allt man frågar om.

De som är administratörer på FixaDinBlogg använder själv den plattformen så dom kan det mesta.

En annan bra sida för blogger/blogspot är den HÄR som heter Fixa Din Blogspot där det också finns mycket att läsa sig till och få tips om. Senast idag så läste jag där hur jag skulle göra en annan muspekare i min blogg.

Bästa hälsningar,

http://baaartil.blogspot.se/
Bertil