Kritik på min blogg sökes!
Har nu publicerat en tillfällig layout (jag vill nämligen inte synas på bild alls just nu) och vill nu ha kritik.
Vissa länkar fungerar inte osv. utan vill endast ha kritik på layouten! :)
[Rubriken är ändrad då den inte beskrev vad blogginlägget faktiskt handlar om, vänligen tänk på detta i fortsättningen. /Medarbetare]
.
Jag gillar de mjuka färgerna, men personligen tycker jag inte om ihopsittande ord (exempelvis som du har i menyn). Gillar idén att ha överstrykna arkiv som är förgångna, men saknar fortfarande att kunna gå tillbaka månadsvis som man nu inte längre kan. Tycker också det är lättare för ögat att läsa när katerorierna är radade och inte uppskriva efter varanda.
Headern är kreativ, men skulle vara mycket skönare för ögat att se den bokstavera upp, blinka en/två gånger och sedan slut på showen.
Med Vänliga Hälsningar,
_Lovisa Ivarsson | www.ArtOfLovisa.wordpress.com/_
I describe the world from my perspective when I am drawing.
Med Vänliga Hälsningar,
Lovisa Ivarsson | http://ArtOfLovisa.wordpress.com/
I stort ser det riktigt bra ut tycker jag!
Personligen stör jag mig något på att namnet blinkar i headern. Men det är nog mest en smaksak. Tror att du skulle kunna tona ner det hela lite om du tog bort att hela namnet blinkar i slutet, och bara låter namnet "blinka fram" del för del, om du förstår vad jag menar.
Menyn längst upp tycker jag behöver stå ut lite mer. Just nu är färgerna väldigt nära varandra. En skugga eller border tror jag skulle göra det bättre! Skugga tror jag mest på eftersom menyn följer med och ska ligga över allt annat innehåll.
Språknörd som jag är ogillar jag att länkarna i menyn ihopskrivna. 
Inläggen behöver definitivt mer padding.
Hade också gärna sett att inläggsdelen hade lite bottenmarginal så att man kan se slutet på den.
Men som sagt, det ser bra ut! Är bara smådetaljer som behöver förbättras.
Det känns som vi har ganska lika smak haha! :)
I describe the world from my perspective when I am drawing.
Med Vänliga Hälsningar,
Lovisa Ivarsson | http://ArtOfLovisa.wordpress.com/
#1-2 Tack :) Ska fila lite på det ni har sagt, vrida och vända på allt en gång till!
Dock är bloggen nyskapad, därav är de flesta månader överstrukna ;)
.
Upptäckte en sak nu när jag kom hem från jobbet och kikade på bloggen med en skärm med större upplösning - din övre meny är inte 100%, du har gett den en fast bredd. För mig når den inte ut i kanterna.