Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggproblem
Läst 1950 ggr
TheGeneralIdea
0

Polyvore.com

Hej! Är det någon är som använder Polyvore.com?

Man kan skapa collage av olika bilder och kläder som blir väldigt fina. Jag undrar om man kan använda dessa collage i sin blogg? Collagen i fråga länkar direkt till företagens hemsida som man har tagit plagget ifrån men jag är osäker på hur det funkar med copyright?

Jag gjorde ett inlägg som ser ut såhär på min blogg nyss men frågan är om jag borde ta bort det? Jag vill ju inte bli anklagad för copyright men det känns som att det borde vara okej när bilden länkar till hemsidan?

Fridaaaa
0

Aldrig hört talas om sidan :) Men ska kolla in den ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jess89
0

Har aldrig hört talas om sidan. Står det ingenting på sidan om att publicera det på andra sidor?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Fridaaaa
0

Kollat sidan nu men inget för mig ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TheGeneralIdea
0

Jag har letat men kan inte hitta något. Det föreslogs att bilden skulle delas till Blogger när jag gjort klart den men de kanske tänkte att man kan ha använt egna bilder?

När man skapar ett collage får man välja ur en stor lista som de har med plagg och bilder som de inte äger själva i de flesta fall. Jag tror att de sakerna kommer från företag som de är partners med och då borde rimligtvis de företagen gått med i ett avtal gällande copyright? Jag kan dock inte hitta något om det.

TheGeneralIdea
0

Jag hittade detta:

"Polyvore is the place for bloggers to connect with an amazing community of fashionistas. Here, you can get inspired and create magazine-quality images for your blog. As a social channel, Polyvore lets you engage with your followers, promote your blog, and find new readers who love your style."

"Embedding a set in your blog is as easy as embedding a YouTube video. After you create and publish a set, you can share it on your blog by using our embed code. This will automatically generate a high-resolution image and link the image to your Polyvore account.

When you embed the set, you can choose the format in which your Polyvore set displays product information, or you can choose to put just the set image itself on your blog, adding your own affiliated links to products."

Det borde betyda att det är lika okej som att bädda in en youtubevidedo i en blogg? Det känns lite suddigt. Det vore väldigt trevligt om man kunde använda sidan till bloggen :)