Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-lätt
Läst 439 ggr
IdaL
0

Kritik på nya layouten

Hej!

Skulle vilja ha lite åsikter från er angående min nya layout på bloggen. Gjorde om den lite, den andra var så smal så tyckte inte man fick plats med riktigt stora bilder på den.

Åsikter och kommentarer mottages tacksamt. Glad

Bloggen

Mimmi
0

Ser bra ut! Tydlig och stilren layout. Här är några saker jag tänkte på när jag kollade igenom bloggen:

- Textstorleken är väldigt liten. 16px är en bra storlek för brödtext på webben. Du kan läsa mer om det i dessa artiklar:

16 Pixels For Body Copy - Anything Less is a Costly Mistake

Få återkommande Läsare med lättläst text

- Ditt arkiv är lite förvirrande. Tog mig ett bra tag att förstå logiken. Vore bättre att bara visa de månader som faktiskt har inlägg.

- Kommentarssektionen känns lite ostylad

- Det finns, vad jag såg, inget sätt att ta sig tillbaka till startsidan från en annan sida utan att behöva använda bakåtpilen i webbläsaren. Att göra headbilden till en länk tycker jag räcker.

Men som sagt, det ser bra ut! Koden ser städad och korrekt ut (förutom lite center-taggar).

IdaL
0

#1 Tusen tack för bra synpunkter! Headern har jag nu gjort klickbar, det finns även en länk vid varje inlägg (brevid datumet) där det står "Tillbaka till startsidan" så man enkelt kan ta sig tillbaka till startsidan.

Textstorlek kommer jag nog inte ändra, 11px är standard hos de flesta hemsidor tycker större ser rörigt ut när det rör sig om en sån liten yta att skriva på, men smaken är ju delad!

Arkivet är dom kursiva månaderna som är klickbara, kan hålla med om att nu är det kanske lite svårt men kommer bli förståeligt när där finns fler månader så det lär jag nog inte heller ändra.

Tack så mycket!