kritik
hur bra eller fin
varför/ varför inte
Faktaomkycklingar.blogg.se
Du måste skriva din blogg med.
Och du har ju redan en liknande tråd :)
Och du måste skriva till på måtten osv att det är taget från jbv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det har jag redan
den andra är bortagen
#2 Menar du att du har skrivit dit det? Jag såg inte det nu när jag kollade :)
ja det har jag
#4 Nu hittade jag det, men syns knappt hehe
Skriv gärna vem du talar med, alltså siffran, lättast ;)
Jag tycker designen ser konstig ut på något vis, vet inte vad men något är det:P
#5 vad tycker du jag ska ha för baksida
Varför har du valt att skriva en blogg om ett ämne du inte är helt insatt i? "Man kan ge höns snäckskal för då blir ägen starkare i skalet." Det är det enda det står på mat till exempel. Bloggen är en bra idé, men för att fungera måste allt som står vara fakta (vetenskaplig) eller ha belägg. Skulle jag skaffa höns skulle jag inte lita på din hemsida.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#7 men jag lettar efter någon som vill hjälpa mig. vad mennar du med vetenskaplig fakta
#8 Ja om du hittar någon som kan hjälpa dig så kanske det blir bra. Vetenskaplig fakta är sånt som till exempel veterinärer stöder sig mot. Det är alltså att någon har forskat på till exempel kycklingar ska äta eller vilken miljö och temperatur de mår bäst av. Forskning kräver en kunnig forskare och att man följer vissa regler så det är inte samma sak som att testa själv. Men en van uppfödare skulle jag också lita på!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Det heter inredning och inte inredring. ;-)
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ja det är en bra idé och ett ovanligt ämne på en blogg så kör hårt! Som de andra säger borde du kontrollera stavningen innan du publicerar och även kanske skriva längre inlägg. Stilen du har nu är mer "twitteraktig" och det kan bli svårt för Läsare att finna det de söker.
Det är alltid viktigt att basera det man säger på erfarenheter och/eller fakta. Det gör texten mer trovärdig och chansen är att du får fler Läsare och att fler tar bloggen seriöst. Ett sätt att visa en källa är att väva in länken eller nämna personen i texten. Man kan även använda fotnoter och parenteser för källorna.
Angående designen tycker jag att den är bra. Ett tips skulle vara att ändra bilden till en som har kycklingar och göra temat lite mer lantigt. Just nu känns inte bloggen särskilt kycklingrelaterad i designen.
Hoppas det hjälper lite :)
någon som vet hur man ändrar bilden
#12 Nej jag använder inte den bloggporalen :) Det är viktigt att du tar en bild som inte är copyrightskyddad, gärna en som du fotat eller gjort själv.