Koppla domännamn till blogg.se
Hej!
Jag har problem med att koppla min blogg till mitt nyinköpta domännamn. När jag provar att göra detta så får jag bara upp ett felmeddelande om att "Domänen verkar inte peka till blogg.se. När du har satt upp DNS-reglerna kan det ta upp till 24 timmar för för dem att slå igenom".
Det har nu gått mer än tre dagar sedan jag köpte domännamnet via domanregister.se och där behöver man att uppge namnserver för blogg.se för att det hela ska kunna fungera. Så är det någon som har haft samma problem med att koppla domännamnet till bloggen? Och vad angav ni isåfall för namn på blogg.se's namnservrar?
Tacksam för svar!
Dumåste stälka in rätt adress til blogg.se. Alltså en sifferkombination och punkter där du har din domän för annars funkar det inte. Tyvärr sitter jag på surfplattan så jag kan inte leta reda på rätt ip-nummer.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Det är inte namnservrarna du ska ändra, utan DNS-reglerna. Dessa ska du lägga till:
Subdomän: **@
*Typ: *A
*TTL: *3600
**Data: 83.140.163.114
Subdomän: **www
*Typ: *CNAME
**Data: dindomän.se
Subdomän: ***
*Typ: *A
**Data: 83.140.163.114
Tack för tipset! Mitt problem är dock att jag inte kan hitta någon inställning där jag kan ändra DNS-inställningarna, utan enbart namnservrar - bifogar print screen på hur det ser ut.
Domännamnet är köpt hos domanregister.se - vet inte om det har någon betydelse? Eller om det ska gå att ändra DNS-inställningar hos dem också?
Jag har ingen erfarenhet av domaregister.se, men det är inte namnservrarna du ska ändra i alla fall! Föreslår att du kontaktar deras support och hör om/var man kan lägga till DNS-regler.