Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 1339 ggr
vaanjja
0

Ta bort bloggnamn i header

Hejsan! Ni vet på blogg.se så sätter de alltid bloggnamnet längst uppe i vänstra hörnet, och det är inte snyggt tycker inte jag, förstör ju min header! Vet någon hur man får bort det? :)

SimsBrooke
0

På blogger.com så kan jag välja att lägga bilden framför bloggnamnet. Jag kan inte blogg.se så vet inte så mycket hur man tar bort dem där. Har du tittat på inställningar och se om det finns något där?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Yelly Bean
0

Man skriver ju i sitt namn inne på inställningar, kanske om du tar bort det där ifrån? Glad

vaanjja
0

#1 & #2

tack för svaren! gjorde som ni sa, tog bort namnet från inställningar och då försvann det! Taaack! :D

vaanjja
0

Fast nu syns det inte uppe i "fliken"  i webläsaren "/

Mimmi
0

Att ta bort namnet på sin blogg helt som du gjort är en väldigt dålig lösning. Då heter din blogg ju inget - i t.ex. Google-sökningar kommer det bara att stå ett streck och som du själv skrev står det ju inget i fliken i webbläsaren heller.

Bättre är om du bara gömmer texten. Då kan t.ex. skärmläsare och sökmotorer fortfarande läsa den, men den syns inte.

Då jag inte vet exakt hur din bloggdesign är uppbyggd kan jag inte lova att koden nedan fungerar, men det borde den göra:

#header h1, #header h2 {

visibility: hidden;

}

vaanjja
0

#5 Det funkade!! Tack!! :D