Bloggdesign hjälp
Jag behöver lite hjälp. Sitter och klurar på hur man gör så att #content inte sitter i center på de sättet. Då #side är placerad så att den inte räknas med ifall man minskar webbfönstret och gör de smalare. (om ni förstår mig)
Jag vill att både #content och #side ska vara centrerade så att det inte hamnar så mycket luft på vänster sida om #content.
Någon som kan hjälpa mig med detta?
Tacksam för svar!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#side är absolut positionerad (position: absolute). Detta gör att den inte räknas in i wrapperns bredd. Du kan lösa det hela på två sätt.
Ta bort position: absolute från #side och använd bara float. Just nu använder du båda, vilket är onödigt. Ändra bredden på wrappern så att både side och content ryms inuti den (ca 930-940px beroende på hur stort mellanrum du vill ha mellan side och content).
Behåll position:asbolute och ta bort float. Ändra wrapperns vidd som i lösningen ovan.
#1; Tack så mycket. Ska se om jag får rätt på det! :)
-' Malin Hultman
En liten fråga till. Nu hamhade #side kant i kant med #content går det på något sätt att få den längre upp?
*EDIT*: Fixade på annat sätt!
-' Malin Hultman
Fortsätter här. La in allt jag hade i side för att sätta de i undersidan inlägg. Men då blev hela side centrerad även om jag inte ens har någon kod där som gör att den ska vara centrerad.
Kan någon hjälpa mig med detta?
http://typisktmalindesign.blogg.se/2012/december/test-inlagget-2.html
-' Malin Hultman
Hade råkat sätta in de i en annan kod.
-' Malin Hultman