Bloggande iFokus

Bloggande

Etiketttips-och-inspiration
Läst 790 ggr
olympiathurfjell
1

Tips på inlägg?

Tjenare!

Eftersom jag själv lider av totalbloggtorka vad gäler hyfsat vettiga ilägg så tänkte jag dra igåg en tråd gällande ämnen att blogga om.

Så mata på med ämne att blogga om. Gärna sånt som väcker reaktioner och debatter. :)

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Pelle Långlös
1

Ett tips är att läsa någon nättidning och sedan skriva om en artikel som lät spännande. Länka till artikeln också.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Perly
0

Får ta upp debatten om hurvida avlivning med bult eller spruta är mest humant, har iallafall varit mycket omtalat för ett-två år sedan

Alltid Oavsett

Varga
2

Åh, väldigt bra diskussion! :D

Det beror ju först och främst på vad bloggen har för inriktning - en mode/klädesblogg kan ju göra ett "dagens outfit"-inlägg, jag som har flera inriktningar kan bland annat skriva om en kort skrivövning, lägga upp modellbilder eller filma min hund.

Recept är kul om det är en matblogg/vardagsblogg, bokrecensioner är kul om de är välgjorda (glöm inte ange tips på var man köper boken!), skriv lite fakta/rolig information om din favorithobby eller en debattartikel om ett ämne du brinner för.

Hehe, alla de här sakerna är lite "lättare sagt än gjort" och inga konkreta tips kanske, men samtidigt - ska man driva en blogg måste man ju faktiskt göra en del av jobbet själv, annars är det väl ingen idé? ;)