Blogg.se problem med google
Jag skaffade en blogg på blogg.se för bara ett par månadersen. Har anmält den till google och olika länkkataloger osv, men det går fortfarande inte att hitta den på google. det enda som kommer upp om min blogg är de olika sidor jag anmält den på elle rvad man ska säga.
Läste igår att blogg.se har blivit "utkastade" från google någon gång i våras. Hade inte valt att blogga där oim jag visste det.
Läste även att om man har ett eget domännamn trots att man skriver på blogg.se så hittar google bloggen. Stämmer detta? Skulle det isåfall fungera att köpa ett domännamn på tex Binero och sen knyta det till blogg.se?
Jag är helt nybörjare inom detta som ni kanske ser. Hade varit kul om någon vet hut man gör? Kanske har fungerat för någon annan?
Inte ens om man söker på hela mitt bloggnamn syns den :/
Hej!
Jag har bloggat via blogg.se sen, ja den här bloggen sen Januari 2011. Och den syns på google, om man söker på zheebisan.
Jag använder mig utav Googles produkter på min blogg, och har inga problem :/
Det kan vara något med RSS eller något annat som strular, är mina första funderingar :/
Jag har hört väldigt olika om blogg.se nu. Vissa säger att man måste ha eget domännamn för att synas och vissa säger att de inte behövt byta. Hursomhelst så löste det sig för mig..Jag köpte domännamn på binero och pekade det jättelätt till min blogg och nu syns jag på google.
Vet inte alls varför det hjälpte att bara byta namn, men det gjorde det. hehe :)