Bloggande iFokus

Bloggande

Etiketttips-och-inspiration
Läst 1145 ggr
redheadgeorgeous
0

Fler besökare?

Jag bloggar mer eller mindra varje dag och vet att det finns några som läser min blogg. Men dom är dåliga på att kommentera så ibland känns det värdelöst att blogga. Jag skriver om allt möjligt, mest min vardag som ung mamma med ADD. Det är kanske inte alltid roliga inlägg enligt alla, men jag skriver vad jag tycker om saker och ting och diverse saker. Fast jag vet inte hur jag ska få flera som läser..

Jag har prövat med att kommentera mycket på andras bloggar som jag läser, men det hjälper inte speciellt mycket. Jag har skrivit min blogg på varenda sida jag har på nätet, har skivit in den på olika listor. Men inget verkar hjälpa. Så hur ska man göra för att få fler Läsare att läsa ens blogg eller fastna vid den när dom väl kommer in?

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

beem
0
redheadgeorgeous
0

Fixade den sidan igår och det har hjälpt lite :)

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

bamse6311
1

Hej readheadgeorguos.

Sänder en länk med bra tips om hur du skall kunna synas enklare i sökmotorer.

Har själv använt detta sätt på mina bilder och redan första gången jag testade så hamnade jag på 1:a sidan på google.

Överhuvudtaget så finns det mycket matnyttigt för blogspot på den här sidan.

http://fixa-din.blogspot.se/2011/07/alt-tagg-bild-seo.html

En anna sida där du också kan hitta mycket matnyttigt är www.fixadinblogg.se

Bästaste hälsningar,

Bertil

Jess89
3

Bra att du har fått en massa tips, hoppas att du får någon hjälp av tipsen.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Jhillhzan]
0

Jag har gjort ett inlägg om olika sidor, där man kan få fler besökare. Oftast så beror det på vad för människor som sitter bakom bloggen, om dem är måna om sina besökare eller inte. Och är dem det så svarar dem på dina kommentarer :)

http://zheebisan.blogg.se/2012/november/fa-mer-besokare-till-din-blogg.html

Mimmi
5

Problemet med trafikutbyte är ju att man sällan får "riktiga" Läsare av det, alltså återkommande Läsare som besöker din blogg för att de faktiskt vill läsa den. Det är alltså inget jag rekommenderar. Fokusera istället på att hitta varför just du inte har så många Läsare du skulje vilja ha, och gör något åt det!

Jag kikade lite på din blogg och en ganska stor sak som jag tror att du förlorar många Läsare på är ditt typsnitt i inläggen. Det är väldigt svårt och jobbigt att läsa, tyvärr.

Annars tycker jag att du har hittat en ganska unik grej med "Ung mamma med ADD" och jag tycker att du ska köra ännu mer på det och skippa den där delen med "allt möjligt". Försök att få dina inlägg mer fokuserade på just det som gör dig unik.

Skriv t.ex. inlägg med tips och råd till personer i liknande situationer - t.ex. "Fem tips till unga mammor inför förlossningen" eller "Tips till personer med ADD för att klara vardagen bättre". Guider och recensioner är också bra. Fundera på vad du i rollen som ung mamma med ADD söker på när Googlar, och skriv om det! Det kan vara allt från recensioner av barnvagnar, tips och råd hur man som ung mamma löser skolan, erfarenheter av eventuell medicinering för din ADD, och så vidare i all oändlighet! Försök tänka i banorna att dina inlägg alltid ska hjälpa, informera eller tipsa på något sätt.

Att skriva lite mer debattliknande inlägg är också bra, och ger ofta mycket trafik. Försök då att hitta ämnen som kanske kan kännas lite kontroversiella eller som alla inte tycker samma sak om. Inlägg som faktiskt väcker debatt och dialog, helt enkelt.

Att ställa frågor i sina inlägg och be om andras åsikter och erfarenheter ger mycket kommentarer. T.ex. kan du be om andra unga mammors erfarenheter inom en viss situation och sedan sammanställa de bästa till ett eget inlägg. På så sätt känner läsarna att de är viktiga och att de också kan bidra.

Hoppas att jag var till någon hjälp, och lycka till! Glad

Pelle Långlös
1

Mycket bra skrivet Mimmi. Du har alltid en massa kloka ord att ge oss. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *