Vad tycker ni?
Ge gärna kritikpå min hästblogg http://foderponnyn.webblogg.se
Alltid bra att kunna förbättra :)
I stort ser det bra ut tycker jag! Du har ett tema som man tydligt märker och en design som inte stör utan känns lugn och stilren utan att vara tråkig.
Här är några saker jag tror skulle förbättra din blogg:
- Gör texten vänsterställd istället för centrerad så blir den enklare att läsa
- Öka textstorleken i inläggen och sidomenyn. 11 px är jättelitet vilket gör att det blir svårt att läsa.
- Vissa delar av din bloggdesign är bilder istället för faktiskt text (t.ex. presentationstexten i sidomenyn). Detta gör att din blogg laddar segt och försämrar upplevelsen för personer med synnedsättningar då de inte kan läsa vad som står på en bild. Det försämrar även för sökmotorer då de inte heller kan läsa vad som står på bilder, vilket leder till att du inte hamnar lika högt upp i sökningar.
- Vissa av dina rubriker skulle kunna vara bättre - först och främst bör de vara relaterade till vad inlägget de hör till faktiskt handlar om. Citat, utdrag ur låttexter och liknande är nästan aldrig bra.
- Kvalitet framför kvantitet. Vissa av dina inlägg känns lite väl korta och vardagliga. Fokusera hellre på att producera bra inlägg än många inlägg. Ett bra tips som gör stor skillnad och som många inte gör är att skriva för läsarna och inte för en själv.
Hoppas jag var till någon hjälp! 
Det är synd att du lagt kategorierna ovanför headern medan arkiv fortfarande är kvar i sidomenyn.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Snygg och stilren. Jag gillar headern med bilderna, de rundade hörnen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Tycker det var en fin design! Grå tycker jag alltid fungerar som bakgrundsfärg och jag gillar ju rosa
Mysig header också, fina bilder och lite roligt att de runda bilderna byts ut.
Men förstås finns det alltid saker som kan förbättras! Håller med om att texten i menyn är svårläst, så den skulle absolut kunna vara större. Tycker också likt #1 att texten i inläggen skulle göra sig bättre som vänsterställd.