Vad och hur?
Hej hej! Jag är en 12-årig tjej som har bestämt mig för att namne mig skaffa en SERIÖS blogg och försöka bli relativt "känd" inom bv iaf. Men nu kommer det då till vad jag ska blogga om. Jag tänkte först att jag skulle blogga om min älskade kattunge [ Dotter ;) ] ur hennes perspektiv så det är som om det är hon som bloggar typ men jag vet inte, Vad tycker ni? Och ja vad ska jag blogga om annars? Lever ett ganska normalt liv, Har tre hamstrar, en hund och kissen då. Mina föräldrar är skilda. Japö inte så mycket mer och tillägga, Står upp för mig själv och i skolan ses jag som den självsäkra men lite halvt bitchiga ;) Så vad tycker ni jag ska blogga om?
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Och ja förresten har någon något bra tips på hur man får många besökare på sin blogg, Standardfrågan I know ;)
Om ditt mål är att få en stor blogg krävs det ganska mycket planering och tänk från din sida. Du måste hitta något att skriva om som är unikt och väcker intresse eller uppmärksamhet.
Att ha ett eller några få (relaterade) bestämda ämnen är väldigt viktigt om man ser på det hela ur en sökmotors synvinkel. Vill du bestämt skriva om din vardag måste du göra det på ett nytänkande sätt. Ytterligare en "vanlig" blogg om en 12-årig tjejs vardag är jag rädd att du inte kommer att komma någonvart med om du vill bli känd.
Det är svårt för oss att hjälpa dig att hitta ett ämne när vi inte vet något om dig. Det vet du bäst själv. Vad har du för intressen? Är du riktigt duktig på något? Finns det något unikt eller ovanligt med just dig och ditt liv?
Så fundera riktigt ordentligt!
Tänkte att jag kanske kunde lägga upp en video på sång iFokus och se vad de tycker om min sångröst och om de tycker den är ok så kanske jag kunnat starta en solosång blogg, Vem vet? Och ja det är ju som du säger, Det finns hur mång bloggar om en 12årings liv som helst :P