Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbörja-blogga
Läst 23942 ggr
Rynkel
139

Bästa bloggportal?

Vilken är enligt er den bästa bloggportalen? T ex är jag inget fan av nattstad för texten känns så himla rörig när det skrivs mer än några rader.. Osv.

Så vilken är er favorit-portal? Baserat på hur ni upplever dem är att läsa (jobbigt när det är mer text, lätt att sätta upp en header etc. Motivera både för- och nackdelar!

Pelle Långlös
0

Det blir nog svårt att komma fram till ett beslut då olika gillar olika sajter. Alla jag har konto hos är lätta att lägga till en header, kanske inte blogg.se om man inte kan koder med de övriga behöver man inte hålla på och fiffla med koderna. Tänker på blogger, bloggplatsen och wordpress. sånt be

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Tina-A
0

Jag gillar blogg.se

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Cafesinner
0

Blogspot.

[Nalle-]
1

Tycker blogg.se, då kan man göra lite hur man vill med designen. Lätt att hitta allting osv. Testade blogspot ett tag men gillade det inte alls, fattade ingenting. Tycker blogg.se också är kortare och låter bättre än tex nattstad men det är väl också en smaksak Flört

Jess89
1

Blogg.se tycker jag om bäst men har och andra sidan endast haft blogg.se Men är nöjd med blogg portalen.

Fördelar: lätta att skriva inlägg. Det finns färdiga stilmallar man kan välja mellan.

Nackdelar: Kan vara knöligt om man inte har kunskaper inom CSS och HTML. Självklart kan man lära sig detta genom att läsa sig runt på internet.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Juliaammouri]
1

håller med #5 :P..

Varga
0

Jag gillar Nattstad hittills. Började min bloggkarriär på Soclog, men tyvärr kändes det som att den aldrig uppdaterades och administratörerna lät den förfalla, så jag flyttade till blogg.se. Men eftersom jag har en liten dröm om att faktiskt kunna leva på att skriva så har jag länge känt att jag vill kunna tjäna lite pengar på att blogga, så även om det bara blir ett par kronor om dagen så peppas jag otroligt av att man tjänar per sidvisning! Slipper hålla på med krångliga annons-tjänster osv.

Personligen tycker jag att det är väldigt lätt att hitta, snygga färdiga designer på bloggen om man inte orkar hålla på med sådant själv. Något som är viktigt för mig är att det finns tidsinställda inlägg, vilket Nattstad har.

Lite tråkigt är det dock med att den från början är så inriktad på fester och att det hänger en del "look at my boooobz"-tjejer där, men har man den som sin egen blogg och struntar i andras så spelar det ingen större roll. Jag är ju dessutom nattaktiv, så "nattstad" känns som ett passande ord att ha i bloggadressen ;)

http://www.nattstad.se/Varganess

olympiathurfjell
0

spotlife.se gllar jag bäst av alla jag prövat

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

sunnys
3

Jag tycker bäst om nattstad! Har drivit bloggar på blogg.se men besökar statistiken har gick aldrig upp så när jag bytte och blogga mer "seriöst" på nattstad gick steg statistiken med rekordfart! Jag som inte är så duktig på koder och sånt tycker att nattstad passar mig super då det är super enkelt att mixtra med designen!

Mimmi
3

Vilken bloggplattform som är bäst är väldigt relativt. Olika bloggare har olika behov, och därför passar olika bloggplattformer olika bloggare.

De tre jag har upplevt som bäst är Blogger, Tumblr och Wordpress - alla av olika anledningar. Kika runt och prova de olika plattformarna, det är svårt att säga vilken som kommer att passa just dig. Bloggdesignen på Blogger är väldigt enkel att anpassa och ändra utan att man ska behöva kunna något om webbdesign, om det är det du eftersöker.

Metnal
0

wordpress. (och tumblr, dock tycker jag det mest är för bilder…)

Anledningar: Du slipper reklam.

'nuff said. :D

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

beem
3

En för mig viktig sak  som är dålig då det gäller blogg.se det är att den inte har någon knapp längst ner "äldre inlägg"

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[Athinea]
0

Blogg.se, helt klart. Gillar att man kan ha rätt fria händer och att det inte är så mycket reklam som gör bloggen rörig/stökig.

Men som #12 säger, "äldre inlägg" saknar jag verkligen att kunna använda mig av.

Fridaaaa
0

För mig är blogg.se och wordpress bäst.
Gillar inte devote eller när man bloggar via nattstad, såna bloggar undviker jag personligen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rynkel
6

Tack för era svar! Lite klokare har jag nog blivit så vi får se vad det blir! Har haft en gammal blogg på blogg.se men tänkte ta upp detta lite mer seriöst nu. :)

bamse6311
0