nya blogg.se - webbläsare?
Ni som bloggar på nya blogg.se vad använder ni er av för webbläsare?
Jag har precis bytt till firefox för att blogg.se sa att det skulle fungera att lägga upp bilder då men det fungerar fortfarande inte?!..
använder mig av firefox, men har inte varit inloggad på blogg.se på ett tag.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Google Chrome, inga problem :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Google Chrome här också och har inga problem :)
Inga problem på IE9 heller.
Hälsningar,
Bertil
jag använder firefox och det fungerar som en klocka!
Dock har det varit lite problem med just bilduppladdningen ett tag, eftersom de har lagt till nya funktioner och liknande
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Firefox har jag, det funkar jättebra. Men om själva webbläsaren någon gång krånglat har jag valt google chrome, och det har också fungerat utmärkt. Bara att jag gillar firefox mer, ^^
Kanske är det lite beroende på vilket operativ som man har.
När jag hade Win XP så hade jag både FF samt Chrome och använde aldrig Explorer.
När jag sedan köpte min nya dator och installerade Win7 home premium så började jag använada IE9 och tycker att den är helt förträfflig.
Enligt alla tester och recensioner så är IE9 precis lika bra och säker som andra webbläsare men det förrutsätter ju att man har Win7.
När nu IE10 är på väg så är min förhoppning att jag även skall kunna uppgradera den till mitt Win7 utan att behöva köpa Win8 vilket iofs verkar vara ett väldigt intressant operarativ.
Hade jag fortfarande haft XP så hade jag också fortsatt med FF och Chrome samtidigt
Kör man någon Linux variant så är det naturligt med FF eller Chrome precis som Mac användare helst kör med Safari.
Hälsningar,
Bertil
Det funkar toppen för mig och använder/allt använt Google Chrome!
Använder google chrome, råder alla till att ta bort IE då det oftast segar ner datorn samt att det är väldigt vanligt att råka ut för hackers då säkerheten på IE är så låg.
Chrome funkar perfekt för mig, aldrig haft några problem. Mycket trevligare webbläsare än firefox.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Använder Google Chrome, Firefox (PC) & Safari (iMac) fungerar super!
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
Chrome, inga problem (:
Det beror som sagt mycket på vilket operativ som man har.
Om man har Win7 så kan man köra IE9 vilket är en lika säker webbläsare som både chrome och FF.
Tycker personligen också att google börjar ta för mycket utrymme inom it.
När en leverantör blir så stora som google är just så blir det till sist likadant som Microsoft.
Se bara på Yahoo som för 10-15 år sedan var den ledande inom allt sådant här. Idag så har dom tappat allt och Yahoos aktie har fallit 90 % på tio år.
När en leverantör blir så stora som google är just nu och Yahoo var för 10-15 år sedan så tappar dom bort att "se behovet" hos sina användare. Dom tappar helt enkelt innovativet om vad och hur deras användare tycker, tänker och vill ha. (Behovet).
Nu är väl en del av er som skriver här ganska unga så ni var kanske inte med på internet för 15 år sedan och kan kanske därmed inte så mycket om Yahoo och hur historien om hur "stora" dom var då.
Well, var och en får ju använda den webbläsare man själv tycker bäst om och jag har som jag skrev i ett tidigare inlägg i den här tråden både använt IE samt chrome och FF. Däremot så har jag aldrig ägt någon Mac och därmed aldrig heller testat Safari (även om man också kan köra den på pc) .
Hälsningar,
Bertil
Ps.
Btw, så min första kontakt med datorer var någon gång under tidigt 80-tal och innan varken Bill Gates eller Steve Jobs hade gjort sitt intåg på arenan.
Datorn då var en Facit ABC 800 och egentligen så fanns det inget riktigt operativ utan det som vi använde då var något som hette Basic. (Det fanns också ett som hette Pascal).
Egentligen så var den tidens datorer mest som en "förvuxen" skrivmaskin men det var en jävla rolig tid.
Ds
Använder firefox och google crome och det funkar jätte bra :)
// jennifer