Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-lätt
Läst 537 ggr
eukaryoter
0

Feedback på ny design

Har precis gjort en redesign på min flickväns blogg http://saraericksson.blogg.se söker lite kritik om vad ni tycker om den.

Bra, respektive dåligt på den uppskattas.

Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.

beem
1

Riktigt snyggt och stilrent. Jag gillar det verkligen.

Ett minus är att hela övre delen - den ovanför alla foton - följer med när man scrollar ner så texten blir svår att läsa.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Mimmi
1

Överlag tycker jag att der ser bra ut, har bara några små detaljer jag tänkte på.

I dropdownmenyn hade jag gärna sett att hela utrymmet runt länkarna hade en hovereffekt samt att transitionen var betydligt snabbare (eller inte fanns) så att det blir tydligare vad man markerar, och att man faktiskt markerar något över huvud taget.

I sidomenyn har du varit lite inkonsekvent med bredd - allt är olika brett.

Tror också på att låta rubrikerna ha samma rosa färg som länkarna. Ur ett användbarhetsperspektiv är det också en bra idé att göra inläggsrubrikerna till länkar som leder till inlägget.

eukaryoter
0

Tack,

Vad syftar du på i dropdown menyn, tycker du att jag ska ändra bakgrundsfärgen för de olika underlänkarna exempelvis "april 2012". Att jag gör färgen brun och bakgrunden annorlunda… eller menar du att jag sak göra så att hela fältet blir en länk?

Sidomenyn: Du tänker på listorna för exempelvis kategorier och dylikt? Att den inte börjar på samma vänster nivå som t.ex. profil texten?

Ja just det tack för att du påminde mig om länkarna i inläggsrubrikerna. Det var en sak som jag skulle fixa men inte har gjort, och nu glömt bort.

Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.

Mimmi
0

Jag menade både och, ser att du har ändrat nu och det känns mycket bättre nu.

Sidomenyn ser också bättre ut nu. En annan grej jag just upptäckte var att bilderna skulle behöva lite toppmarginal.