Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 1050 ggr
emplaaan
0

Paint

Hej!

Jag har startat en blogg på blogg.se och ska fixa en header, och tänkte göra det på paint, men jag vet inte vilken storlek jag ska ha på själva bilden.

Jag har tittat på några videos där dom säger att man ska ha typ 800x400 men när jag skriver den storleken så står det "ange ett giltigt tal mellan 1-500"

vad ska jag ha för storlek? någon som vet?

Mimmi
0

Det är helt olika från blogg till blogg, beroende på design. Länka ill din blogg så kan jag ge dig exakta mått. Glad

emplaaan
0

http://emplaaans.blogg.se/

jag har lite panik just nu eftersom inget vill fungera… :/ förstår mig inte riktigt på hela den här världen med koder och grejer, haha

Mimmi
0

Din nuvarande design har inte riktigt "stöd" för en headerbild, men det är inte svårt att lägga till.

Jag skulle rekommendera att du lär dig grunderna i HTML och CSS innan du fortsätter. Här finns två nybörjarguider: Lär dig HTML och Lär dig CSS. Precis som du lär dig grunderna i spanska innan du försöka bygga meningar, om du förstår liknelsen.

emplaaan
0

Har försökt byta tema ett bra tag nu men det går inte någon som känner igen problemet och vet vad man ska göra?