Någon som kan?
Hej på er bloggare!
Jag har hittat en blogg som jag tycker mycket om, och hon har en jättefin design, asså den är verkligen inte speciell men den är perfekt för mig. Men jag vet inte hur hon har gjort och skulle gärna vilja att någon hjälper mig, helst gratis såklart.. om någon vet hur man gör?
Kolla hennes blogg felizia.blo.gg
Om ni kan grunderna och vilket typsnitt hon använder i headern, jag vet att det är "Cambria" hon använder på rubriken och själva texten, men i headern vet jag inte.
Snälla hjälp!
om någon kan hjälpa, skicka gärna ett PM till mig eller ett mail till adressen johannastrom@live.se
Uppskattas verkligen!
Vet inte hur det ser ut för dig men för mig var det helt vitt med bara inlägg. Inget annat.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
För mig är det också bara vitt och inläggen.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Det är det som är meningen, en enkel header och bara inläggen, ingen sidomeny eller nånting, en vanlig centrerad blogg som bara visar inlägg med text och endast "kommentarer" under varje inlägg.
Kan du inte bara fråga bloggaren vad typsnittet heter?
Har gjort de nu, ska se om hon svarar.
En annan sak jag undrar, är det någon av er som vet varför typsnittet i själva inläggen ändras när man bloggar från mobilen via blogg.se appen? Jag skriver i vanliga fall med "Cambria" men när jag har bloggat från mobilen så blir typsnittet vad jag tror "times new roman" och i en mindre storlek.
Någon som vet varför? och vad man kan göra för att det ska vara samma?
Jag har aldrig bloggat via en app i mobilen, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Men testa att gå in i html läge och se om du kan ändra typsnittet när du skriver i mobilen.
Det verkar inte vara något avancerat direkt..
Det är svårare än man tror.
Testa att rensa bort vissa koder så tex side och se om den försvinner och så håller du på tills du bara har header och content kvar. Det är mitt tips iaf.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
För att kunna läsa typsnittet måste man ha just det typsnittet installerat på sin dator/mobil. Har du t.ex word på datorn har du massa typsnitt där i. I din mobil har du nog inte så många, därför kan du inte se de typsnitten du inte har installerade.
Och angående designen. Gå in i kodmallar och sudda bort
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]