Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbörja-blogga
Läst 473 ggr
Joohmill
0

Vill starta en blogg

Ja, jag är grymt sugen på att starta en blogg och har varit det ett tag nu.
Grejen är dock den att jag inte riktigt vet vart jag ska blogga. Det lutar kanske lite åt blogg.se, men jag vill ju helst ha en som är lätt att byta header och design på, och jag vet ju inte om det är så lätt att göra det på den bloggsidan.

Så, alla ni som har en blogg? Vart skulle ni rekommendera? :)

Mimmi
0

På Blogg.se måste du gå in i bloggens kod för att byta header och ändra i din design - så det är inte det lättaste och det kan ju lätt bli fel.

Blogger tycker jag är väldigt bra ur just den synpunkten, där kan du ändra mycket i designen utan att behöva se en rad kod.

Pelle Långlös
0

Bloggplatsen.se har också en enkel design som du kan ändra på utan att se en rad kod.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Cafesinner
0

Älskar blogspot!!! Myyycket enklare och snygga designer.

Joohmill
0

#1 och #2 Tack! Ska kolla upp det. Glad

Joohmill
0

#3 Får kolla på den också, tack :)

Mimmi
0

#5 Blogspot och Blogger är samma sak. Glad

Joohmill
0

#6 Haha, jaha! ;) Jag är ganska oerfaren när det gäller sånt här, men nu vet jag :)

Joohmill
0

Men är det på något sätt Googles blogg typ? För man kommer ju bara in på Google när man skriver "blogspot.se" i sökrutan.

Mimmi
0

Ja, Blogspot/Blogger är en tjänst från Google.

Joohmill
0

Men jag förstår inte hur man startar en egen blogg där, vart ska man trycka? Och ska man fixa header innan man startar blogg, eller när man precis startat?

Pelle Långlös
0

Du måste ha ett konto hos google och sedan måste du registrera dig på www.blogger.com. När du gjort det så kan du ändra på designen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Joohmill
1

Tack så mycket för alla svar, nu är jag en bit på vägen! :)