Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: tips-och-inspiration
Läst 951 ggr
mie65
0

Hur fånga läsarna

Har ett fåtal Läsare och skulle önska fler hittade mig. Vad saknas för att fånga läsarna? Har normalt mellan 10-30 men inlägget "bajsdonator sökes" fångade dryga 100.. fångas folk av annorlunda småsnuskiga rubriker?

Hur kan jag förbättra mitt skrivande? Humor? Personligt? Allvar?

beem
1

Jag ser inget direkt i din blogg som inte är bra. Text och bilder är alltid bra kombination. De flesta gillar att se bilder i en blogg.

En rubrik som är bra kan fånga intresset men det gäller ju att också då ha en bra text.

Ibland kan det vara svårt att veta hur man ska få fler besökare.  Det är väl tiden som gör att man får mer och mer besökare.

Om man själv besöker bloggar och lämnar en kommentar med länk till den egna bloggen kan man fånga fler besökare.

En liten reflektion jag gjorde då jag tittade i din blog var ang. nätshopping. En länk till där du shoppade hade varit bra.

Jag läste en gång på en it-blog just detta med att länka i bloggen. Många är rädda för det för då tänker man att läsaren slussas vidare och försvinner. Det är inte så. Länkarna uppfattas som bra information.

Du har inte någon google följare men det kanske du medvetet har utelämnat.  Om du vill ha det så finns det som gadget. Ev. finns även gadget som gör att läsaren kan välja mail vid uppdateringar men annars gå de få från extern sida.

Ja det var några små tankar som kanske kan vara till hjälp.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Salmela
1

Folk letar väldigt mycket om vad man har dina senaste shoping grejer eller resor. Det kan vara så att om man har just börjat med bloggande så läsarna har inte hittat dig ännu, så ge inte upp. Jag började skriva för nöjes skull till mig själv men sen började komma Läsare som tyckte att det är väldigt intressant blogg eftersom jag tycker om att skriva mina egna tankar.

Du har väldigt bra blogg så sluta inte skriva även du inte får några Läsare ännu.

http://minnasalmela.bloggsport.com - Min blogg på svenska och finska

Cafesinner
1

Jag skulle satsa på en lite mer inbjudande design!