Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggproblem
Läst 929 ggr
tildatorn
0

Explorer

Yadayada! För att göra en lång historia kort så håller jag på att starta upp min blogg igen - ÄNTLIGEN! Jag var väldigt nöjd med den tills jag såg explorers verision. I Mozilla, Safari och Chrome ser allt ut som det ska men i Explorer har allt har kastats runt. Har läst på massor med hemsidor och jag vet att de tolkar vissa koder olika men är det någon som har något tips om hur man fixar detta utan att behöva finkamma CSS och HTML?

Är riktigt trött så jag kan ha rört ihop något, rätta mig om jag har fel haha.. :)

Mimmi
0

Du får gärna länka till din blogg så att vi kan kika närmre på problemet.

Du lär nog behöva finkamma din kod. IE är känsligare för fel och lagar inte dem som de flesta andra webbläsare gör. Kör din kod genom en validator för att se vad som kan vara fel.

tildatorn
0

#1 www.tildatorn.blogg.se

Hur får jag reda på vad det är jag ska ta bort/fixa till? Är inte 100 på att jag vet vad en validator är för något nämligen :s

Jess89
0

Jag har firefox, och jag anser att du bör göra din blogg mindre. Jag som har en mindre skärm får scrolla en del.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

tildatorn
0

#3 Minska bredden alltså?

Ser någonting konstigt ut för dej förutom att det inte finns någon header? :)

Mimmi
0

En validator är en slags rättningsmaskin. Det letar igenom din kod för att se om något är fel, helt enkelt.

Här du en för HTML:

http://validator.w3.org/

Och här en för CSS:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/

bamse6311
0

Jag har IE9 och kan inte se något fel på din blogg.

Dessutom så är IE9 betydligt säkrare än både FF och Chrome

Hälsningar,

baaartil

Denna kommentar har tagits bort.
Jess89
0

#4 ja minska bredden på bloggen (wrapper)

Ja, En bild ligger utanför inläggsrutorna.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Mimmi
0

Din blogg ser likadan ut för mig i Chrome, IE7 och IE8. Det enda som ser konstigt ut är att jag inte ser någon header i någon av webbläsarna.

Jag har kikat på validatorn lite och detta borde du speciellt rätta till:

Skriptet Simpleswap du har använt ligger för det första fel i ditt dokument, du borde lägga det innanför head eller body. Hela skriptet innehåller dessutom väldigt mycket fel. T.ex. är själva scripttaggen felskriven. Byt ut detta: