Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 712 ggr
Praefatio
0

Bilder i headern - ett måste?

Vad tycker ni? Bör man ha en bild av sig själv i headern på sin blogg? Hur tycker ni om man har drop down-meny? Jag har sistnämnda och får inte in en bild i headern på ett snyggt sätt. Med vanlig meny så är det ju lätt att få in en bild där istället och då behövs ju inte bilden i headern. Blir det för opersonligt? Just nu ser det jätteopersonligt ut men det kanske blir bättre när alla inlägg har många personliga bilder?

NinjaKakan
0

Jag har ingen bild på mig själv i headern, mest för att jag helt enkelt inte vill så nej det tycker jag inte att man behöver. Det där med dropdown kan jag inte svara på men inlägg med bilder är ett måste enligt mig för att bloggen ska bli intressant :)

Mimmi
0

Jag tycker absolut inte att det är ett måste. Många gånger förstör en headerbild bara. Välj det du tycker blir snyggast!

Praefatio
0

#1 Ja, inlägg med bilder tycker jag också är en förutsättning för en intressant blogg :)

#2 Nej, nu när jag kollade runt lite så insåg jag snabbt att nästan inga av mina favoritbloggar innehåller bilder på skribenten i headern, och att bilderna ofta känns överflödiga när de finns där. Haha, tänk som det kan bli :)

Jess89
0

Jag håller med #1 och 2 att ha bild på inte är ett måste i headern. Jag använder mig inte av någon header bild i nuläget.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Pelle Långlös
0

I min blogg har jag en miniheader. Större än så går det inte med den mallen. Tycker inte heller att man måste ha en header.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

bamse6311
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad det gäller bloggande så finns det ju inget som varken är rätt eller fel.

Alla har vi olika smak och olika tycke.

Personligen så tycker jag att om man har en blogg så skall man göra den på sitt "eget" sätt och på det sätt som man själv tycker är snyggt och trivs med.

Det finns ju några tjejer "tror dom kallar sig kick back eller liknande" och dom åker kring i sverigre som om dom vore någon slags rockartister.

Deras bloggar är däremot totalt inehållslösa med en massa reklam. Förstår att dom där 4 -5  tjejerna tjänar en hel del slantar på sin reklam men så är deras sidor också inriktade på fjortisar.

Vad har det med bild i headern att göra?
Jo, alla dom där 4 eller om det nu är 5 har bilder på sig själva i headern som en ren marknadsföringsgrej så att dom kan få ännu fler fjortisar som kollar deras bloggar och därmed ocksp sälja mer reklam.

Nåväl, jag har en bild av mig själv i headern därför att jag inte kunde komma på hur jag vill/ville ha min header och jag har ju ingen speciell inrikting på min blogg utan det är en blogg utan "röd tråd".

Har man en hundblogg så har man bilder på hundar i sin header, har man en som mest handlar om blommor så har man blommor på sin blogg osv.

Det finns ju inget som varken är rätt eller fel utan upp till var och en.

Vänliga hälsningar,

http://baaartil.blogspot.se/

baaartil

Fridaaaa
0

Nej anser inte att man behövar ha bild på sig själv.
Jag tycker dock en header livar upp en blogg :)

Nej jag gillar inte dropdownmeny, har det själv enbart för att det är smidigt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.