Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggproblem
Läst 854 ggr
Praefatio
0

Horisontell meny - problem!

Har jobbat på en ny blogg. Har utgått ifrån en gratismall med plan på att göra om helt, men kunna utgå ifrån koderna för den svårkodade horisontella drop down-meny som mallen hade och som jag vill ha. Har kommit en bit på vägen men har stött på ett problem.

Jag vill ta bort det automatiskt inlagda bloggnamnet från headern, det i ljusblått nere till vänster. I vanliga fall hade det inte varit några problem, jag vet hur man gör, har designat en del innan, men trodde inte att det skulle vara skillnad med en horisontell meny. Tar jag bort koden för bloggnamnet så försvinner det, men kategorierna i menyn placeras istället längst upp i headern vilket ju är helt fel. Hur sjutton gör jag? Behöver ni koden så får ni säga till.

Bloggen i fråga, under konstruktion:

http://wland.blogg.se

Jess89
0

jag är osäker men ser att du har lagt in din kod i

och det kanske är så att du får göra ändringar i din stilmall för att få den att hamna rätt.

Det fungerar inte att ta bort "Wonderworld" utan att ta bort

?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Praefatio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nope, ingenting fungerar. Hur jag än gör för att få bort Wonderland i ljusblått, så blir det såhär:

Praefatio
0

Kanske blir att jag får använda en annan kodmall helt enkelt. Hittar verkligen ingen lösning på problemet.

Jess89
0

du kan inte flytta ner menyn i din stilmall? det brukar fungera.

Praefatio
0

Det har jag aldrig gjort innan… Hur går det till?

Jess89
0

#5 Du gör det genom att skriva så här:

margin: 50px 0px 0px 0px;

du kan skriva andra siffror istället för 50px du får testa dig fram

Praefatio
0

Men gud, det fungerade ju Glad Tusen tack du strålande människa! Haha. Nu blev jag alldeles till mig, har haft problemet i närmare en vecka och klurat ihjäl mig, och så var det så simpelt. Skönt att det finns folk (du!) därute som kan mer än mig.

Jess89
0

Bara kul att hjälpa andra, man lär sig något nytt varje dag Flört