Vad tycker ni om enkla designer
Om ni kollar in min vardagsblogg så har jag en vldigt enkel design. Endast vitt med svart text och en "liten" header. Inga fancy-design med andra ord. Jag tycker att det ser stilrent ut och passar mig utmärkt men vad tycker ni? Blir ni avskräckta av en blogg som har en enkel design eller är desginen ett måste för er?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag har inget problem med simpla designer. Dock skulle jag vilja se en mindre meny. Just nu ser jag content delen väldigt nära kanten. Men du kanske vill ha det så.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
En design är viktig för mig, annars blir jag irriterad i ögonen och orkar inte läsa xD
Fast stilrent går ju bra såklart, men just bara vitt är inte tilltalande för mig.
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Jag kan tycka det är värre med för mycket snarare än för lite!
Jag tycker min är väldigt enkel men ändå väl genomtänkt med färgpluttar här och där. Försöker hålla min lockande men absolut inte plottrig;
Det var inte meningen att ni skulle ge kritik på min blogg utan jag tog mitt som ett exempel och sen ville jag ha till en diskution om detta. 

MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag gillar minimalistisk design, så länge den är bra gjord. Det är betydligt svårare än man tror att lyckas designa en stilren och minimalistisk sida. Saker som typografi och komposition blir otroligt viktigt, och dessa saker är inte enkla.
Ett par exempel på stilrena bloggteman (samtliga till WP) som jag tycker ser bra ut:
En minimalistisk design skulle alltså inte alls avskräcka mig, så länge den är bra gjord!
Jag tilltalas av bloggar med enkel design.
Jag gillar det enkla och stilrena ungefär som i TS' s blogg. Jag tycker innehållet ska vara det viktiga och inte en massa bling bling som man ser i en del bloggar.
Jag tycker också att det som bloggaren skriver om ska spegla lite i bloggens utseende. Tex om någon skriver om döden så ska inte bloggens utseende visa på något helt annat med en massa krims krams runt om.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#5 Jo dom var fina. 
#6 Håller med om det att man måste anpassa bloggens utseende efter innehållet.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag tycker det kan vara snyggt med en enkel design, dock så kan jag tycka att din var lite opersonlig samt att menyn tar lite mycket plats…
Jo det kan jag hålla med om. Har bara tagit en färdig design från blogg.se. Orkar inte fixa med designen. (någon som känner sig manad att göra en rosa till mig?)
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#9 hur hade du tänkt att den skulle se ut? Har tyvärr inte photoshop längre då jag har bytt dator. Men något speciellt utseende du är ute efter?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
En ljusrosa bakgrund. Någon snygg header. Vitt i content och side, minska ner sidomenyn men ha kvar 600px på content.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *