Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-lätt
Läst 969 ggr
Cafesinner
0

Vad tycks?

Pimpade bloggen lite…haha. Älskar bakgrunderna från Cutestblogontheblock. Blev väldigt nöjd faktiskt. Kommentarer och kritik om nya utseendet eller bloggen i allmänhet uppskattas. Kram!

http://cafesinner.blogspot.se/

Pelle Långlös
0

Ser bara en vit bakgrund. Gillar rubriken, texten och typsnittet.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jess89
0

Jag gillar bloggen!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Pelle Långlös
0

Jess. Ser du bakgrunden?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Cafesinner
0

Hm.. skumt att den inte syns…

Jess89
0

För mig är allting vitt förutom din profilbild, dina texter & headern.

Cafesinner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för webbläsare? För mig ser det ut så här….

Jess89
0

jag har firefox, men sitter på en dator som har en liten skärm så kanske har med det och göra.

Cafesinner
0

kan va såxD har en 17tums

eukaryoter
0

Jag skulle rekomendera dig att ha en maxbredd på containern, alltså blogg innehållet till max 960px eller absolut max 1000px. Du har just nu ungefär 1300px, vilket gör att många missar bl.a din bakgrund och folk med 1280, 1024 bredd i upplösningen kommer att få en scroll på din sida vilket inte är rekomenderat.

Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.

Cafesinner
0

Haha ingen aning hur man gör det

Pelle Långlös
0

Okej. Jag har bara en 15":s skärm så det är därför jag inte ser din bakgrund.

Hur du ändrar är under Mall och sedan väljer du Anpassa under bilden på din blogg. Sen kommer en sida upp och du kan Justera bredden som finns på vänster sida uppe.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Cafesinner
0

Jo men jag vill nog ha den så här bred..sorry

DeniceP
0

Jag ser också bara vitt :) Använder firefox, och har väldigt bred skärm :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Cafesinner
0

Haha vafan…okej…

eukaryoter
0

Det handlar inte om hur stor skärm du har, det handlar om vad du har för upplösning.. Förrmodligen så är din blogg för bred för att folk ska se bakgrunden, för att din sida är över 1300px bred som jag skrev.

Min senaste lansering - Letssnap.se - Let's snap är en ny webbplats för att hitta och komma i kontakt med nya vänner som använder Snapchat / KIK.

Cafesinner
0

Varför ser då jag den?

knutteknop
0

Supersnygg design :D

Myrtorpets Möss och Kaniner

Cafesinner
0

Åh tack så mycket! :)^

eukaryoter
0

#16. Vad har du för upplösning på skärmen?

Högerklicka på skrivbordet -> skärmupplösning om du har windows 7. Misstänker att du har större än 1300px i bredd.

Cafesinner
0

1920 x 1080 som är rekommenderad.

eukaryoter
0

Det är just därför du kan se bakgrunden, Det är en stor upplösning för dagens datorer, rekomenderat för webbsidor är som sagt att den fortfarande ska vara synlig för användare medf en upplösning på 1024x768.

Det är helt klart rekomenderat med den upplösningen när du har möjlighet för det. Men det innebär inte att du kan utveckla efter den storleken, för det är minoritet av dagens användare som har en sådan upplösning :)

Cafesinner
0

Haha okej nörden! :)

Men om folk ser bloggen bortsett från bakgrunden får det la va…

eukaryoter
0

användarvänlighet och tillgänglighet för webben, frilansande webbutvecklare behöver inte innebära att jag är nörd. Bara insatt i ämnet då jag jobbar med det haha.

Cafesinner
0

Nörd är väl något positivt!

eukaryoter
0

haha jo absolut men det är jag inte, jag är bara insatt i ämnet. Nörd då tillbringar man för mycket tid med någonting :)

Cafesinner
0

Då har vi delade meningar haha!

Tina-A
0

Min skärm är 35" och hos mig är bakgrunden också vit.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Pelle Långlös
0

Tina: Även om du har en stor skärm (enorm med andra ord) så betyder det inte att du har en bra upplösning. Du kan ha en upplösning som är lägre än 1300px (skulle se konstigt ut men det går) som är hennes bredd på bloggen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *