Skriva om privata saker
vad tycker ni är för privat för att skriva om i sin blogg?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Jag tycker att blodiga bilder är lite väl privat, tänker då på såna som mig som självskadar och såna bilder tycker jag är för privat eller tabu att lägga ut på sin blogg.
Sen om sex, tex när man berättar om hur sexet har varit och vad man gjorde i sängen och så vidare.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#1 Intressant och se vad andra tycker. Personligen har jag inte problem med blod på bild, men skulle nog inte vilja visa tex skärsår på mig själv.
Sex kan jag också hålla med om att jag inte skulle skriva om. Vissa känner sig säkert bekväma med det. Personligen gör jag inte det. Alla är vi olika :)
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Tja, personligt är helt okej för mig. Man kan ju själv välja vad man vill läsa eller ej :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Det är väl upp till var och en men man får tänka på sin målgrupp.. eller att man kan ha yngre Läsare än man tänkt sig. Typ, min tjejs lillebror på bara tio bast kollar tydligen in ibland enligt henne så får ju tänka på hur jag uttrycker mig och så. Vissa ord kan han redan då han växt upp med fem äldre syskon men ändå haha…
Sex är okej att skriva om men inte detaljerat. Man kan väl skriva typ sexskämt och såntdär för det tycker jag kan va roligt, men man behöver liksom inte skriva detaljer. Dessutom håller jag med om förste-kommentaren om skärsår etc… är man nu så störd att man vill lägga upp sådant (inga fördomar mot dem, har själv varit det men det är faktiskt en störning) så ska man göra klart redan i headern/bloggbeskrivningen att sådant kan påträffas.
Sedan tycker jag att man ska vara försiktig med att nämna personers namn, speciellt om man skriver när man är upprörd eller något de kanske inte vill alla ska veta.
Jo en sak till. Jag skriver aldrig namn än mitt eget namn på min blogg. Dom har inte valt att få vara med i min blogg och man måste inte "hänga" ut folk lite då och då. Så mina barn betecknas oftast som "den äldsta, mellersta och minstingen" ex-mannen blir ex-mannen eller exet. Mina psykiatriker och andra kontaktpersoner nämner jag inte heller utan det kan bli hon eller han eller KP samt psykiatriker, psykläkare osv.
Har för övrigt knappt eller inga alls bilder på mina barn med respekt för deras privat liv och exets önskemål.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag tycker att det är okej att skriva precis vad man vill på sin blogg, så länge man håller sig inom ens lands lagar. Att t.ex. skriva detaljerat om sex ser jag alltså inget fel i, även om jag själv inte skulle göra det.
Det är såklart viktigt att tänka på och respektera andra människor, genom att t.ex. informera om bloggens innehåll på ett tydligt sätt om det skulle kunna upplevas som stötande eller liknande.