Wordpress hjälp
Hej, ska försöka en meny på wordpress, vet inte om jag ska fråga här eller på hemsidor men börjar här.
Vill ändra mouse-over färgen på rubriken och teckensnittet. Vill även ändra form och färg på rutan där man ser hur många kommentarer ett inlägg har fått.
Bifogar en fil på vad jag menar och vill även ändra utseendet på menyn, behöver lite hjälp med detta då jag är mer eller mindre nybörjare inom wordpress kodning även om jag har basic grunder i webbdesign.
Putt
Kika in i redigeraren och leta rätt på koden i css filen. Där kan du ändra mouseover färgen.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#2 Det är det som är problemet, hittar den inte och har ändrat på allt tycker jag…
Någon som kan hjälpa mig med menyn eller?:)
Har inte samma bloggportal som dig, så kan tyvärr inte hjälpa dig. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
CSS filen är det första man får upp när man loggat in och går till Utseende - Redigerare.
Bara gå egenom koderna där så hittar du på det du vill ändra.
Kör du WP på eget webbhotell eller via worldpress.com?
Har för mig att det inte ska ha någon betydelse, man ska kunna ändra på cssen i båda.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek