Bästa bloggtipset?
Vilket är erat bästa bloggtips ?
Mitt är att vara ärlig och vara sig själv. Vad er erat ?
Att skriva om sådana ämnen man kan något om. Skriva på ett intressant sätt, kan vara svårt och alla tycker inte om samma saker. Men känns så trist att läsa vardags bloggar där det står idag har jag….
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
#1 håller med om det där med vardagsbloggarna. Fast ja, min har blivit mycket så iallafall.
Andra tips från er andra härute `?
att inte provocera, skulle jag säga.
Jag föredrar bloggar som har mycket bilder (dock inte 100 st i samma inlägg & helst inte mobilbilder) och bloggar som ger tips :)
Att vara dig själv
Att inte skriva för uppmärksamhetens skull och låta kommentarer och Läsare komma efterhand snarare än att försöka locka till sig Läsare genom att t.ex. provocera eller vad man nu hittar på.
Att skaffa en hyffsad kamera - mycket roligare med högupplösta bilder än typ mobilbilder.
Att skriva om sina starka intressen - brukar bli intressant och passionerat.
Viktigaste tipset = Blogga INTE för att du känner att du måste. Då blir man bara missnöjd, känner ångest och tvång. En blogg där personen uppdaterar för att de verkligen känner för att skriva är mycket roligare!
att hålla sig till ett eller ett par ämnen, annars blir det så rörigt om bloggen handlar om allt och lite till :)
Bra tips ni alla har! Kanske kan sätta ihop alla tips till en artikel om det kommer in flera ?
Att hålla sig till ett eller flera relaterade ämnen. Detta gör din blogg enklare att hitta vid sökningar, gör att du hamnar högre upp i sökresultat, gör din blogg enklare att förstå (det blir enklare att svara på frågan "Vad är det här för blogg?") och därmed även mer användarvänlig. Detta i sin tur leder såklart till fler Läsare.
#4 - Jättebra tips!
Ett annat tips jag har är att skriva en hel hög med artiklar/inlägg de gånger du har lust och mycket tid över, och att sedan spara dessa som utkast. Då ligger de där redo att publiceras när det passar! Man slipper då mycket av inläggspressen många känner.
Detta fungerar såklart inte om man har en vardagsblogg, men skriver man en blogg uppbyggd av t.ex. guider och artiklar är detta ett väldigt bra knep.
#9 väldigt bra tips!
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga