Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: övrigt-bloggrelaterat
Läst 551 ggr
[erasemydreams]
0

Hur ofta postar ni nya inlägg?

Hur ofta brukar du posta ett nytt inlägg på din blogg? Brukar du posta ett lite mindre inlägg nästan varje dag, eller gör du lite längre inlägg någon gång i veckan? Hur ofta måste någon posta för att hålla kvar dig som Läsare?

Maja2
0

Jag skriver ofta två inlägg per dag, men minst ett i alla fall.

beem
1

Det har betydelse vad bloggen handlar om. Jag läser mest trädgårdsbloggar och då tycker jag det räcker med 1 inlägg / vecka.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[erasemydreams]
0

#1 Oj, det tror jag inte att jag skulle klara av. Haha! Skulle jag försöka med det så hade det bara blivit en massa otroligt meningslösa inlägg.

Maja2
0

#3  Jag skriver om min vardag med mina hundar, träning med hundarna, mina tankar och funderingar om saker och ting, djupa och ytliga …   Det är inte sagt att alla inlägg är direkt jubelviktiga för andra, men jag har stadigt ca 70 unika Läsare per dag och det är inte det viktigaste heller, jag har det typ som en dagbok :)

Miss Khaos
0

Jag försöker skriva minst ett inlägg per dag.
Det beror lite på inspirationen.

Lägger till intressanta bloggar på bloglovin och då spelar det inte så stor roll hur ofta eller sällan dom uppdaterar, jag är kvar som Läsare iaf.

//Miss Khaos

http://misskhaos.blogspot.com

Miss Khaos
0

blev dubbelt… sorry!

NinjaKakan
0

Jag skriver när jag orkar helt enkelt. Ibland går det en vecka innan jag skrivet ett nytt inlägg och bland någon timme. Det är väldigt olika. :)

[erasemydreams]
0

#4 Ja, då kan jag förstå att det inte är så svårt att skriva såpass ofta :)

Maja2
0

#8 :)

http://bygdsiljumsmaria.blogg.se

Kolla in mina vardagsfunderingar :)

Pelle Långlös
0

Det brukar bli 2-3 inlägg per dag. Skriver mest om min vardag samt om funderingar kring min könsutredning. Nu har det blivit lite väl många men jag håller på och uppdaterar bloggen så jag har en dropdown-meny så det behövs artiklar dit.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[erasemydreams]
0

Jag kom på att jag kanske ska svara på frågan själv också. Jag brukar skriva nya inlägg när jag känner att jag har något att skriva om och har motivationen till det. Försöker dock att inte låta det gå alltför långt mellan inläggen. När det gäller bloggar som jag följer så spelar det ingen roll hur ofta dom uppdateras. Då jag följer mest skönhets bloggar så ser jag hellre att dom postar vettiga inlägg än en massa utfyllnader som inte alls har med ämnet att göra.

Maja2
1

#11  hahahahahahahahahahahaha, ja om du helst följer skönhetsbloggar så är min blogg inget för dig hahahahahahahahha

beem
1

Jag tycker innehållet är viktigare än antalet inlägg.

Jag läser hellre en blogg som uppdateras 1 ggr / vecka men som då har något att säga än en som uppdateras ofta och inte har något intressant att komma med.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[erasemydreams]
1

#13 Jag håller med! Är det en blogg om någons vardag i allmänhet så är det väl klart att man kan göra ett eller flera inlägg per dag. Men då tycker jag personligen att det ska stå mer än t.ex. "Nu sitter jag och äter kycklingpaj." för det är liksom.. helt ointressant. Men om det är en blogg som är inriktad på något speciellt område så tycker jag verkligen att det är bättre att uppdatera mer sällan och faktiskt ge ett vettigt inlägg. (säger jag som gjorde ett inlägg om att jag satt på bussen påväg hem i måndags… XD )

Maja2
1

#14 Jag tycker åxå att det ska stå mer än "Nu sitter jag och äter kycklingpaj" ….

Jag själv följer inte så många bloggar …

Cafesinner
0

Varje dag eller oftare om jag känner mig inspirerad! Kan skippa en vecka lr mer om jag inte har lust!